Jupiter Research: CD jeszcze przynajmniej 5 lat

Dominacja płyt kompaktowych, jako najpopularniejszego formatu muzyki, potrwa jeszcze przynajmniej 5 lat, zanim na prowadzenie mogą zacząć się wysuwać internetowe sklepy muzyczne - twierdzą analitycy z Jupiter Research.

Pomimo coraz powszechniejszego dostępu do legalnych zakupów cyfrowej muzyki w Sieci, konsumenci nadal decydują się w większości przypadków na tradycyjną płytę CD. Mogą o tym świadczyć chociażby wyniki niedawnego badania, przeprowadzonego przez Entertainment Media Research (pisaliśmy o tym szerzej w artykule "Internetowe sklepy muzyczne? Tak, ale nadal wolimy CD").

Tym razem również analitycy z Jupiter Research postanowili dogłębniej zbadać sytuację na rynku. Według ich przewidywań, w 2009 roku, mieszkańcy Europy dokonają zakupów w internetowych sklepach muzycznych na kwotę blisko 836 milionów EUR (z tego w samej Wielkiej Brytanii 248 milionów). Suma ta będzie stanowić zaledwie 8% muzycznego rynku na Starym Kontynencie wycenianego na 10,2 miliarda EUR.

Przewidywanie wzrostu w sektorze cyfrowych zakupów muzyki jest dość trudne. W zeszłym miesiącu Forrester Research opublikował raport, w którym przewiduje, iż obroty internetowych sklepów muzycznych w 2009 roku stanowić będą aż 30% wartości całego rynku muzycznego (3,5 miliona EUR). Z tym nie zgadzają się analitycy z Jupiter Research, twierdząc, iż zakupy cyfrowej muzyki pozostaną jeszcze długo propozycją niszową.


Zobacz również