Kinect dla Windows już jest

Microsoft Kinect oficjalnie wchodzi na pecety. Wydany został kontroler w cenie 250 dolarów oraz zestaw narzędzi dla deweloperów (SDK) chcących tworzyć komercyjne oprogramowanie. Wcześniej mogli oni opracowywać aplikacje dla Kinecta tylko hobbystycznie lub w celach badawczych.

Kinect

Kinect został wydany w 2010 roku jako kontroler ruchowy dla konsoli Xbox 360. Szybko jednak został zhakowany i okazało się, że ma więcej zastosowań niż gry wideo. Nic więc dziwnego, że Microsoft wydał oficjalną wersję Kinecta dla Windows oraz jego SDK.

Kontroler dla komputerów PC z systemem operacyjnym Microsoftu jest o 100 dolarów droższa niż jego odpowiednik dla konsoli Xbox 360. Microsoft informuje, że jest to związane z tym, iż wersja dla konsoli przynosi dodatkowe zyski wynikające ze sprzedaży gier i usług.

Dlaczego więc nie podłączyć xboksowego Kinecta do peceta? Po pierwsze wersja dla komputerów z Windows ma kamerę, która widzi obiekty znajdujące się znacznie bliżej (41 cm). Po drugie Kinect dla Xboksa 360 nie ma licencji do użytku komercyjnego, a jego gwarancja nie obejmuje innych platform. Oprócz tego aplikacje pisane w nowym SDK mogą na nim po prostu nie działać.

Komercyjne SDK zostało dopiero wydanie, więc póki co Kinect dla Windows nie będzie miał wielu zastosowań praktycznych. To powinno się jednak szybko zmienić. Za jakiś czas mają pojawić się również laptopy z wbudowanym Kinectem i Windowsem 8.


Zobacz również