Kingston Technology rządzi na rynku przenośnych pamięci USB

W drugim kwartale tego roku blisko 40 milionów przenośnych pamięci USB znalazło swoich nabywców - wynika z analizy firmy SCCG (Santa Clara Consulting Group). Liderem na tym rynku jest Kingston Technology.

Z analizy firmy SCCG (Santa Clara Consulting Group) wynika, że w drugim kwartale tego roku rynek przenośnych pamięci USB zanotował - w porównaniu do pierwszego kwartału - 9 procentowy wzrost (sprzedano blisko 40 milionów pendrive'ów). Jego liderem jest firma Kingston Technology (15,49% udziału w rynku), natomiast pozostałe miejsca zajmują: Transcend Information (13,48%), SanDisk (12,73%), Sony (4,82%), Imation (2,62%), Buffalo (2,53%), PNY (2,33%), Verbatim (2,20%), Lexar (1,80%) i Memorex (0,97%).

Biorąc pod uwagę regiony, na pierwszym miejscu uplasował się Amerykański (31,56%), który wyprzedził region Europejski (31,56%), Azji-Pacyfiku (27,90%) i Japoński (8,97%). Średnia pojemność sprzedanych pamięci flash wyniosła 3169 MB (od 2380 MB w Japonii do 3310 MB w Ameryce), natomiast największym powodzeniem cieszyły się 2-gigabajtowe modele.

Warto też dodać, że analitycy firmy SCCG przewidują, iż w tym roku 165,74 miliona pamięci znajdzie swoich nabywców.


Zobacz również