Klienci jeszcze bardziej kochają komputery Apple

Komputery Apple ponownie otrzymały najwyższą ocenę w corocznym raporcie na temat satysfakcji klientów, przygotowanym przez amerykańską organizację American Customer Satisfaction Index.

Efektem prac organizacji American Customer Satisfaction Index (ACSI) jest coroczny raport, który określa poziom zadowolenia amerykańskich klientów w różnych kategoriach.

Z najnowszego wynika, że w kategorii "komputery osobiste" po raz ósmy z rzędu triumfują z wynikiem 87 punktów komputery firmy Apple. Wynik ten jest o 1,2% lepszy niż w roku poprzednim. Firma z Cupertino wyprzedza więc średnio o 10 punktów pozostałych producentów.

"Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy - nie zdarzyło się, by jakaś firma uzyskała wynik aż o 10 punktów lepszy od najbliższego rywala" - skomentował w 2008 roku rekordowy wynik Apple Claes Fornell, szef ACSI.

Kto by pomyślał, że od tego czasu rozmiar tej przepaści zostanie (prawie) zachowany.

Warto zaznaczyć, że spośród konkurentów Apple jedynie marki HP i HP Compaq uzyskały lepszy wynik punktowy niż w roku poprzednim (dokładnie o (odpowiednio) 1,3% i 1,4%), co nie zmienia jednak faktu, że ta druga w dalszym ciągu jest najmniej ceniona przez klientów ze wszystkich ujętych w raporcie marek. Ponadto średni poziom zadowolenia klientów z produktów w kategorii "komputery osobiste" utrzymał się na tym samym poziomie 78 punktów.


Zobacz również