Kobiety grają coraz częściej

Firma AdAction dokonała bardzo ciekawego podsumowania dotyczącego aktywności kobiet w świecie gier komputerowych. Okazuje się, że płeć piękna odgrywa coraz większą rolę na rynku elektronicznej rozrywki. Czyżby to właśnie panie miały torować drogę rewolucji "casual games"?

Entertainment Software Association przeprowadziło badania na temat aktywności kobiet w branży elektronicznej rozrywki. Wyniki pokazały, że w Stanach zjednoczonych kobiety stanowią aż 38 procent wszystkich użytkowników gier. Panie powyżej 18. roku życia także tworzą znaczną część populacji graczy - 31 procent. Dorosłe kobiety spędzają na graniu nawet 7.4 godzin tygodniowo (mężczyźni 7.6 godzin).

Ciekawych wniosków dostarczają także wyniki badań stowarzyszenia Consumer Electronics Association. Według nich, aż 65 procent kobiet w wieku 25-34 lat przyznaje, że korzysta z gier. W tej samej grupie wiekowej u mężczyzn tylko 35 procent potwierdziło fakt korzystania z tej formy rozrywki. Zabawa w gry komputerowe coraz częściej postrzegana jest więc jako normalna forma rozrywki.

ToSsGirL - Starcraft progamer

ToSsGirL - Starcraft progamer

"Kobiety są bardzo specyficznymi użytkownikami gier. Grają dużo i chętnie. A przy tym są bardziej odporne na uboczne skutki takiej zabawy. Potwierdzają to badania naukowców z amerykańskiego Uniwersytetu Stanford. Według nich, obszary mózgu, które odpowiadają za uzależnienia są podczas grania bardziej aktywne u mężczyzn niż u kobiet." - dodaje Jacek Jankowski z firmy AdAction. Jego zdaniem, kobiety preferują zdecydowanie inny typ gier niż mężczyźni. Najchętniej bawią się przy tzw. casual games, czyli niewielkich, z reguły zręcznościowo-logicznych grach, które są powszechnie dostępne w Internecie (np. Tetris, Solitaire, gry karciane, Puzzle).

Cóż, jeśli przedstawione powyżej zjawisko będzie się nasilać, to faktycznie niedługo będziemy musieli pogodzić się ze stwierdzeniem Petera Molyneux - "Przyszłość pecetów to gry casual". Pytanie tylko - czy tego naprawdę chcemy?


Zobacz również