Kobiety - podatne na internetowe promocje, mężczyźni na darmowe filmy

Większość użytkowników internetu często dostaje odnośniki do serwisów WWW od nieznanych nadawców. Linki takie ukryte są zwykle w treści wiadomości e-mail lub w informacjach przesyłanych za pośrednictwem serwisów społecznościowych czy komunikatorów internetowych. Irlandzki oddział firmy antywirusowej ESET sprawdził, czy w takie podejrzane linki internauci w ogóle klikają, a jeśli tak, to jaka tematyka skłania ich do wybrania danego odnośnika.

Badania jednoznacznie pokazały, że wielu internautów jest świadoma zagrożeń czyhających w sieci. Prawie połowa osób przebadanych przez irlandzki oddział firmy ESET zadeklarowało, że nie klika w przesyłane im linki, niezależnie od tego jakiej tematyki dotyczą.

Eksperci z firmy ESET zwracają uwagę na istotną zależność pomiędzy płcią, a tematyką klikanych odnośników. Z badań wynika bowiem, że kobiety częściej klikają w linki jeśli dotyczą one promocji lub obniżek - robi to co trzecia kobieta i co czwarty mężczyzna.

Mężczyźni są z kolei bardziej podatni na linki oferujące bezpłatne pobranie z sieci filmu lub utworu muzycznego - takie odnośniki klika co piąty z ankietowanych mężczyzn i 12 proc. przebadanych kobiet.

Zwykle w pułapkę cyberprzestępców wpadają nieostrożni internauci, którzy zwabieni obietnicą dostępu do atrakcyjnego filmu czy kuponu rabatowego kliknęli w odnośnik. Jak się przed tym ochronić? Należy przede wszystkim stosować zasadę ograniczonego zaufania i klikać wyłącznie sprawdzone odnośniki od zaufanych osób. Przydadzą się także specjalne zapory czy też programy antywirusowe.


Zobacz również