Koniec wojny HD DVD i Blu-ray wciąż odległy

Podczas spotkania CEDIA (Custom Electronic Design & Installation Association), przedstawiciele Sony zaprezentowali wyniki sprzedaży płyt Blu-ray i HD DVD. Japońska firma chciała udowodnić przewagę popieranego przez siebie formatu, czyli Blu-ray, nad konkurencją. Jednak z wykresu można wysnuć wniosek nie tyle o jego przewadze, co kryzysie na rynku nowych formatów.

Na wykresie widać, że od ubiegłorocznych świąt płyty obu formatów sprzedają się coraz gorzej i, co więcej, gwałtowniej spada liczba kupowanych nośników Blu-ray. Format ten nadal ma przewagę na rynku, jednak szybko się ona zmniejsza.

Przekazane przez Sony informacje wyraźnie wskazują, że klienci, po początkowym zachłyśnięciu się nową technologią, stracili nią zainteresowanie. Ciągle debiutują nowe urządzenia, czytniki, nagrywarki, cyfrowe magnetowidy, telewizory, a konsumenci nie chcą kupować płyt, które mogliby w nich odtworzyć. Każdego tygodnia sprzedaje się zaledwie około 60 000 płyt Blu-ray i HD DVD.

Klienci najwyraźniej na coś czekają. Trudno jednak orzec, na co. Czy na obniżkę cen, czy na pojawienie się większego wyboru odtwarzaczy hybrydowych (czytających oba formaty), czy na lepszy wybór filmów, czy też może na ostateczne zwycięstwo jednego z nich?


Zobacz również