Konsola Xbox One trafi na nowy, duży rynek. Ma to pomóc w walce z Sony

Nowa konsola Microsoftu radzi sobie pod względem sprzedanych egzemplarzy wyraźnie gorzej, niźli najnowsze PlayStation 4. W walce Xboksa One z urządzeniem Sony ma pomóc wejście przez firmę z Redmond na nowy, ogromny rynek.

Microsoft na rynku konsol konkuruje dziś już praktycznie tylko z Sony. Do nowej generacji konsol, na które ukazywać się będą przez najbliższe lata wszystkie tytuły AAA, zalicza się Xboksa One projektowane w Redmond i japońskie PlayStation 4. Rywalizacja między tymi urządzeniami nie jest jednak równa, a droższa konsola Microsoftu radzi sobie słabiej pod względem sprzedaży od produktu Sony.

Na ten stan rzeczy składa się wiele czynników, w tym cena oraz brak dostępności konsoli Microsoftu na niektórych rynkach. W przeciwieństwie do urządzenia Sony, Xboksa One nie da się np. kupić w sklepach w takich krajach jak Polska. Microsoft ma jednak pewien pomysł, jak rozkręcić sprzedaż swojej konsoli.

Xboksowi One ma pomóc udostępnienie go na nowym rynku, jakim jest Chińska Republika Ludowa. Konsola trafi tam do sprzedaży już we wrześniu tego roku. Będzie to możliwe dzięki temu, że w Chinach zniesiono w styczniu zakaz produkcji i sprzedaży zagranicznych platform służących do grania.

Microsoft wiąże z chińskim rynkiem duże nadzieje. Nic w tym dziwnego biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców tego kraju oraz nieobecność na tym rynku japońskiego konkurenta. W celu popularyzacji swojego produktu firma z Redmond ma zamiast nie tylko lokalizować gry wydane na rynek zachodni, ale też przygotowywać gry na Xbox One projektowane od początku z myślą o graczach z Chin. Pytanie tylko, jak bardzo uciążliwa będzie dla twórców gier chińska cenzura.


Zobacz również