Kontroler Kinect z konsoli Xbox One otrzymał SDK do systemu Windows

Microsoft razem z konsolą Xbox One zaprezentował nowy kontroler ruchowy. Teraz w niemal rok od premiery konsoli pojawiło się opcjonalne akcesorium, które pozwoli podłączyć Kinecta do komputera z systemem Windows.

Konsola Xbox One debiutowała rok temu na wybranych rynkach. Z początku Microsoft sprzedawał konsolę z Kinectem jako integralną częścią zestawu, ale później firma z Redmond zmieniła strategię i zaoferowała klientom tańszy o 100 dol. wariant bez kontrolera ruchowego. Sam Kinect jako dodatkowe akcesorium kosztuje 150 dol. i użytkownicy konsoli w tańszej wersji mogą go dokupić.

W Polsce we wrześniu tego roku Xbox One trafił do sklepów od razu w obu wariantach. Osoby które zdecydowały się na konsolę w wersji z Kinectem, ale w praktyce nie korzystają z tego gadżetu, mogą teraz dokupić opcjonalne akcesorium i podłączyć kontroler ruchowy do komputera. Adapter kosztuje w Stanach Zjednoczonych 49 dol. mi nie znamy jeszcze jego polskiej ceny. Warto dodać, że wcześniej w sprzedaży dostępny był w cenie 200 dol. kontroler o nazwie Kinect for Windows v2, który można było podłączyć do komputera bez żadnych adapterów.

Razem z adapterem podłączanym do portu USB 3.0 udostępniono nowe SDK, które ma pozwolić programistom na wykorzystanie możliwości, jakie daje połączenie Kinecta od Xboksa One z komputerem. Deweloperzy mogą teraz tylko tworzyć aplikacje wykorzystujące Kinecta z myślą o komputerach z systemem Windows, ale publikować swoje aplikacje w sklepie Windows Store. Pozwoli im to dotrzeć do klientów i zarabiać na swoich programach.

Użytkownicy jednak wybierając konsolę do gier nie powinni się kierować tym, że do zestawu może być dołączony kontroler ruchowy Kinect, który potem można podłączyć do komputera. Warto sprawdzić inne różnice pomiędzy Sony PlayStation 4 i Xboksem One od Microsoftu przed podjęciem decyzji o zakupie.

źródło: winsupersite.com


Zobacz również