Konung: Legenda Północy

Konung opowiada o fantastycznym świecie Skandynawii z VII wieku, w którym historia splata się z klasycznymi mitami i legendami. Nieśmiertelni bohaterowie, czarodziejskie artefakty, łupieżcze wyprawy Wikingów na Wschód, karawany kupieckie z potężnego Bizancjum, fantastyczne stwory, mroczna magia i wiele, wiele innych...

Dawno, dawno temu, za Czasów Magii, Ziemią władali starożytni bogowie. Najpotężniejsi spośród nich należeli do Klanu Nordyckiego. Posiadali wiele wspaniałych, czarodziejskich artefaktów, spośród których najpotężniejsza była Bransoleta Władztwa. Ten kto ją posiadał mógł bez przeszkód sprawować władzę nad umysłami śmiertelnych. Jak to zwykle bywa, wszystko co dobre szybko się kończy i tak nadszedł zmierzch Czasów Magii. Nordycki Klan dla własnego bezpieczeństwa ukrył bransoletę w niedostępnych dla człowieka rejonach świata, a na straży skarbu postawił Smoka. Zadanie sprawowania opieki nad Bransoletą Władztwa powierzono niejakiemu Orrowi. Bogowie obdarowali go amuletem, dzięki któremu mógł rozkazywać Smokowi. Nordycy mieli nadzieję, że gdy księżyc i gwiazdy znajdą się w odpowiednim położeniu bransoletę uda się jakimś cudownym sposobem uratować, dzięki czemu ich lud ponownie obejmie władzę na Ziemi. I wszystko byłoby dobrze gdyby nie... zresztą zacznijmy od początku.

Pewnego dnia na drodze do bezpieczeństwa stanęły Żółte Psy, stworzenia Chaosu i Zniszczenia. Psy były odwiecznymi wrogami Klanu Nordyckiego, a teraz zapragnęli wykraść Bransoletę Władztwa. Wywiązała się straszliwa walka, w której siły Ciemności znacznie przewyższały możliwości bogobojnego Orra. Krwawy bój toczył się przez trzy godziny, a kiedy przy życiu pozostało jedynie dziesięciu ludzi, Orr zrozumiał, że nie ma już szans na ratunek. Jedyne co mógł zrobić to rozbić amulet na trzy części, tak aby nie dostał się on w ręce wroga. Każdą z nich powierzył sokołom, wysyłając je do swoich przyjaciół. Pierwszy sokół poleciał ku obozowi słowiańskiego bohatera Wrzesława lecz nigdy nie dotarł do celu (sic!). Drugi poleciał do Sigurda, który władał ludem Wikingów. Trzeci sokół powędrował ku Bizancjum. Dwa miesiące później przyszedł czas na pomszczenie Orra - do akcji wkraczasz ty!

Przed rozpoczęciem gry, użytkownik wybiera jednego spośród trzech bohaterów. Pierwszym z nich jest Eryk – legendarny bohater Klanu Północnego. Eryk nie pamięta już chwały starożytnych bogów. Przez cały ten czas gromadził wokół siebie największych wojowników i przygotowywał ich do decydującego starcia o przywództwo. Z niewyjaśnionych przyczyn obawia się, że mógłby stracić boski dar nieśmiertelności, dlatego też wyrusza na poszukiwanie klejnotu. Drugim z bohaterów jest Konstantyn - stary przyjaciel i towarzysz broni Wrzesława. Kiedy zdał sobie sprawę z tego, że los świata zależy od niego, wyruszył ze swoimi towarzyszami broni do leśnych krajów. Ostatnim z trójki jest Wilk. Od czasów Tytanów Wilk zasłynął jako wyśmienity łucznik. Żyje w leśnych krajach marząc o odzyskaniu utraconego oręża. Aby osiągnąć swój cel gotów jest podjąć walkę o Smoczy Amulet.

Postacie występujące w grze charakteryzują się czterema podstawowymi cechami: charyzma, siła, zręczność oraz żywotność. Podczas gry będziesz zdobywał(-a) punkty doświadczenie. Dzięki nim można zwiększać wartość poszczególnych cech. Oczywiście każda profesja ma swoją priorytetową cechę i tak wojownik charakteryzuje się duża siła, myśliwy – zręcznością, kupiec – żywotnością, wódz – charyzmą itd.

Ekran dzieli się na kilka okien: Główny ekran, na którym toczy się gra, Panel Kontrolny, zawierający ikony poleceń oraz listę członków twojej drużyny, Panel Informacyjny, Panel Ekwipunku oraz Okno Dialogowe. Dodatkowo po naciśnięciu klawisza „M” naszym oczom ukazuje się mapa Krajów Północy. Widać na niej lokacje, które już zwiedziłeś oraz miejsca w których jeszcze nie byłeś. Jeżeli posiadasz Strefę Magicznego Skoku możesz teleportować swoją drużynę do dowolnego miejsca na mapie.

Podczas swojej wędrówki natkniesz się na różnego rodzaju potwory. Do najgroźniejszych z nich zaliczyć możemy Eechetiki - zły duch bagnisk. Wyczuwa obecność ludzi i zmierza ku nim pod wodą, by znienacka zaatakować, Olbrzymie Robale - nie mają mózgu i nie czują strachu. Niektóre z nich są jadowite, Bagienniki – żyją na mokradłach. Ich ukąszenia są niezwykle silne, Ghoule – bardzo wytrzymałe i silne. Zazwyczaj kręcą się w okolicach starych ruin i pogorzelisk wiosek oraz wiele innych równie niebezpiecznych stworzeń.

Kreatorzy nie zapomnieli oczywiście o trybie multiplayer. W Konunga grać może jednocześnie do 16 graczy. Rozgrywka kończy się, gdy licznik wskaże zero lub kiedy jedna z drużyn dostarczy cały Smoczy Amulet w określone miejsce. W odróżnieniu od gry jednoosobowej nie możesz używać pokrytej trucizną broni, bohater może mieć co najwyżej dwóch członków drużyny, jest mniej przedmiotów związanych z zadaniami oraz nie ma Stref Magicznego Skoku.

Oprawa audio-wizualna gry prezentuje się całkiem dobrze. Nie ma tu co prawda szokujących efektów specjalnych oraz zapierających dech w piersi akcji ale narzekać również nie możemy. Postacie są wyraźne, scenerie wykonane bez większych zastrzeżeń, całość jest niezwykle przejrzysta i miła dla oka. Z muzyką jest nie najgorzej aczkolwiek mogłoby być lepiej.

Podsumowując. Dzięki niezwykle interesującej fabule, przyzwoicie wykonanej grafice oraz muzyce gra stanowi nie lada atrakcje dla miłośników RPG. Jest to kolejna forma walki z piractwem dlatego firma CODA zdecydowała się udostępnić produkt szerokiej rzeszy odbiorców za jedyne 29,90 PLN (ULTRA GRA). Dodatkowo do każdego zestawu dołączona jest rewelacyjna gra detektywistyczna „Case Closed PL”, gdzie w rolę narratora wcielił się sam Piotr Fronczewski.


Zobacz również