Konwersja shaderów z DirectX na OpenGL

Firma AMD udostępniła darmowe narzędzie służące do konwersji kodu zoptymalizowanego na potrzeby stosowanego w Windows DirectX 9 na zrozumiały dla Mac OS X OpenGL. Narzędzie nosi nazwę HLSL2GLSL i jest to uruchamiana z wiersza poleceń aplikacja konwertująca fragmenty kodu HLSL na GLSL.

High Level Shader Language (HLSL), czyli język cieniowania biblioteki DirectX, został opracowany przez Microsoft celem ułatwienia programistom korzystającym z DirectX tworzenia zaawansowanych efektów graficznych. Jego odpowiednikiem w ramach specyfikacji interfejsu OpenGL jest GLSL (OpenGL Shading Language) - oba służą do tworzenia shaderów, czyli krótkich programów odpowiedzialnych za cieniowanie obiektów, np. grach komputerowych.

Program udostępniony przez ATI umożliwia więc tłumaczenie kodu shaderów HLSL na GLSL. Oprócz niego użytkownik pobiera dokumentację oraz plik biblioteki.

Więcej informacji: OpenGL


Zobacz również