Kreatura 2005: Grand Prix dla chutliwego szaraka

Po raz pierwszy zdarzyło się, aby jedną z najważniejszych nagród branży reklamowej zdobyła agencja zajmująca się głównie e-reklamą. Zwycięska kampania "Zając postrach lasu", dzieło agencji interaktywnej Artegence, jest przykładem tzw. marketingu wirusowego. Wykorzystuje on fakt, że internauci chętnie przesyłają sobie zabawne reklamy, zwiększając tym samym w błyskawicznym tempie liczbę potencjalnych klientów.

Bohaterem projektu jest niepozorny zając, którego jedynym zajęciem jest atak i... wykorzystanie seksualne wszystkiego, co napotka, wliczając w to myśliwego czy niczego nie podejrzewającego jeża. Kampania przedstawia serię krótkich filmów i minigier, które użytkownicy mogą wysłać znajomym za pośrednictwem Internetu lub telefonów komórkowych. Wszystkie też dostępne są na reklamowanej przez siebie witrynie portalu Bombadoo, zajmującego się dystrybucją gadżetów i gier przeznaczonych na "komórki".

Pełna lista nagród Kreatura 2005 dostępna jest pod tutaj.


Zobacz również