LG sprzedaje fabrykę PDP

LG Electronics chce zmniejszyć swoje straty, zamykając jedną z czterech należących do firmy fabryk wyświetlaczy plazmowych. Ostra rywalizacja pomiędzy technologiami LCD i PDP powoduje nie tylko spadek cen, ale i problemy producentów.

Tradycyjnie do telewizorów LCD należał rynek urządzeń wielkości od 20 do 37 cali. Natomiast telewizory plazmowe zdominowały rynek powyżej 40 cali. Sytuacja taka nie trwała jednak długo. Coraz lepsza technologia wyświetlaczy LCD spowodowała, że wkroczyły one na rynek telewizorów większych niż 40 cali. Wskutek obniżania cen, wartość rynku telewizorów plazmowych spadła z 216 do 181 milionów USD miesięcznie.

Presję konkurencji odczuło właśnie LG, które zdecydowało o zamknięciu swojej najstarszej i najmniejszej fabryki PDP. Pozwoli to firmie na zaoszczędzenie od 22 do 32 milionów USD. Jednocześnie firmowa produkcja spadnie z 430 do 360 tysięcy telewizorów miesięcznie.

Zdaniem analityka Davida Mina, pomysł LG nie jest dobrym rozwiązaniem. "Najlepszym wyjściem dla firmy jest wycofanie się z rynku PDP, a nie zamykanie niektórych fabryk" - stwierdził Min. Jeszcze w pierwszym kwartale ubiegłego roku LG zyskało na produkcji plazm 161,7 miliona dolarów. W pierwszym kwartale bieżącego roku firma straciła 132,1 miliona USD.

Według przedstawicieli LG decyzja o zamknięciu jednej z fabryk w Korei nie wiąże się obecnie ze zmianami planów produkcyjnych w Polsce.


Zobacz również