Lara Croft w interaktywnej telewizji

Specjalnie dla brytyjskiego interaktywnego cyfrowego kanału telewizyjnego Sky Gamestar, firma Minds Eye Productions wyprodukowała pierwszy odcinek "telewizyjnej" wersji Tomb Raidera. Kolejne dwa odcinki nowej serii z Larą w roli głównej pojawią się w 2003.

Telewizyjny debiut gry Tomb Raider: Apocalypse, Episode 1: The Eye of Osiris - jest wynikiem umowy zawartej pomiędzy Eidos Interactive i BSkyB, która zapewnia tej drugiej wyłączność na telewizyjną publikację gry. Za pośrednictwem kanału SkyGamestar, oferowanego przez platformę cyfrową Sky Digital, Lara trafi do 6 milionów abonentów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Wcielając się w rolę nieustraszonej pani archeolog widzowie Sky Digital wezmą udział w śmiertelnie niebezpiecznej wyprawie do starożytnych egipskich świątyń. Tam Lara musi odnaleźć mityczny artefakt - "Oko Ozyrysa", które skrywa klucz do rozwiązania zagadki nieśmiertelności.

W grze dostępne będzie 10 poziomów zawiłych katakumb i korytarzy, gdzie poza rzadkimi starożytnymi artefaktami gracze odnajdą mnóstwo zabójczych pułapek i śmiertelnie niebezpiecznych wrogów. Tomb Raider: Apocalypse, Episode 1: The Eye of Osiris jest paltformówką zrealizowaną w 2D. Sterowana za pomocą niezbyt poręcznego pilota Lara będzie mogła m.in biegać, obracać się, czołgać się, wspinać się strzelać i skakać. Specjalne przyciski umożliwią również przegląd ekwipunku i mapy czy wyświetlenie na ekranie podpowiedzi. Dzięki kodom dostępu do poszczególnych poziomów gracze nie będą musieli wielokrotnie przechodzić tych samych "skończonych" już etapów.

Przyjemność obcowania z interaktywną Larą kosztuje 75 pensów za jedną rozgrywkę.


Zobacz również