Larrabee - GPU Intela w akcji

Pierwszego dnia konferencji Intel Developer Forum w San Francisco zaprezentowano w działaniu procesor graficzny oparty na architekturze Larrabee. Sean Maloney, wiceprezes i dyrektor generalny Intela, potwierdził jednocześnie, że pierwsze systemy "deweloperskie" wykorzystujące tę technologię trafiły już do czołowych producentów oprogramowania.

S. Maloney w trakcie swojego wystąpienia na IDF zaprezentował system komputerowy złożony z układu Larrabee i 6-rdzeniowego procesora "Gulftown" (technologia 32 nm), na którym uruchomiona została gra "Quake Wars: Enemy Territory".

Zobacz wideo:

Larrabee to nazwa kodowa programowalnej architektury procesorów x86, wywodzącej się od architektury Pentium i przystosowanej do przetwarzania grafiki. Ponieważ Larrabee ma być procesorem realizującym funkcje GPGPU, układ graficzny przystosowany będzie do również do wykonywania obliczeń nie związanych z przetwarzaniem strumienia graficznego.

Intel zapowiada, że początkowo układy Larrabee będą wykorzystywane w zewnętrznych kartach graficznych; potem nastąpi integracja tej architektury z procesorem.


Zobacz również