Line - nowa siła na rynku komunikatorów mobilnych

Choć w naszym kraju mało się słyszy o Line, to jednak na świecie rośnie gwałtownie popularność tego komunikatora mobilnego - ilość zarejestrowanych użytkowników przekroczyła właśnie 600 milionów.

Udało się tego dokonać dzięki olbrzymiemu wzrostowi zainteresowania Line w Indiach - w tym kraju używa go już ponad 30 milionów osób, co jest liczbą o 10 milionów większą niż przed rokiem. Duża w tym zasługa kosztownych kampanii reklamowych w lokalnych stacjach telewizyjnych. Jest to aktualnie mocny kandydat to tytułu największej konkurencji dla WhatsApp i Facebook Messengera. Jak jednak podaje producent, na wymienionych 600 milionów zarejestrowanych użytkowników, comiesięczną aktywność wykazuje tylko 170 milionów, a więc mniej niż 1/3.

Line przebija jednak WhatsApp, który choćby w sanych wspomnianych Indiach ma dwa razy więcej użytkowników - 60 milionów. Największą popularnością Line może pochwalić się w Azji, gdzie w Japonii zarejestrowały się do komunikatora 54 miliony osób, a w Tajlandii i Indonezji odpowiednio 35 i 32 miliony. W Europie Line silnie trzyma się w Hiszpanii, gdzie korzysta z niego 18 milionów użytkowników. I zapewne na tym się nie skończy.


Zobacz również