Listopadowe Gamecube

Na 5 listopada br. oddział Nintendo USA zaplanował premierę rynkową najnowszej konsoli gier - Gamecube.

Na 5 listopada oddział Nintendo USA zaplanował premierę rynkową najnowszej konsoli gier - Gamecube. Data prezentacji nie została wybrana przypadkowo, bowiem 3 dni później na rynku ma się pojawić konkurencyjny produkt X-box firmowany przez koncern Micosoft.

Nieco wcześniej, bo już we wrześniu konsolę Gamecube będzie można kupić w japońskich sklepach. Klienci europejscy będą musieli poczekać do początku przyszłego roku. Dotąd firma nie ujawniła ceny najnowszej konsoli. Nieznane jest również wyposażenie, jakie wejdzie w skład standardowego zestawu. Wiadomo natomiast, że Gamecube zostanie zaopatrzony w port rozszerzeń umożliwiający podłączenie modemu 56K lub urządzenia zapewniającego szerokopasmową transmisję danych (pozwoli to użytkownikom na grę w trybie multiplayer).

W momencie premiery rynkowej w sprzedaży znajdzie się ok. 7 gier wykorzystujących możliwości obliczeniowe drzemiące w nowym produkcie.

Za generowanie grafiki będzie odpowiadać układ graficzny skonstruowany dla Nintendo przez firmę ATI. Procesor o nazwie Flipper to zintegrowany chipset, odpowiedzialny za obróbkę graficzną obrazów dwu- i trójwymiarowych. Oprócz funkcji graficznych, produkt ATI umożliwia cyfrową obróbkę materiału dźwiękowego oraz obsługę dodatkowych komponentów, takich jak pamięć systemowa, joystick, napęd optyczny, karta flash, modem oraz urządzenia wideo.


Zobacz również