MS Office 2007 w siedmiu smakach

Microsoft potwierdził, iż najnowsza wersja pakietu biurowego, znana dotychczas pod nazwą kodową Office 12, będzie nosić nazwę Office 2007. Pakiet będzie dostępny w siedmiu wydaniach, i - jak przekonuje producent - ma kłaść większy nacisk na ułatwienie wielu pracownikom zdalnej współpracy.

Office 2007 będzie dostępny w wersjach Basic, Standard, Home and Student (dla użytkowników indywidualnych), Professional, Professional Plus (dla klientów korzystających z licencji grupowych), Small Business i Enterprise. Cena pakietu w zależności od wersji będzie wahać się od 148 do 499 dolarów. Ostatnia z wymienionych edycji jest wydaniem nowym, które nie było dostępne w przypadku starszych wersji Office'a. Ceny pakietów, jakie będą dystrybuowane na podstawie umów licencyjnych z firmami bądź przez dostawców sprzętu nie zostały ujawnione.

Koncern spodziewa się, iż do najbardziej powszechnego użytku trafi edycja Professional Plus, w której oprócz aplikacji typowych dla pakietu Office, czyli Worda, Excela, PowerPointa, Accessa i Outlooka, znajdzie się również po raz pierwszy Office Communicator - narzędzie do komunikacji w obrębie firmy. Wersja Enterprise będzie oferować wszystkie aplikacje dostępne w wersji Professional Plus, a dodatkowo także narzędzia do zdalnej współpracy Groove 2007 przypominające systemy peer-to-peer (rozwiazanie oparte na technologii spółki Groove Networks nabytej przez giganta z Redmond w 2005 r.) oraz aplikacja do robienia odręcznych notatek i nagrywania mowy, OneNote.

Nowością w pakiecie będzie też Office SharePoint Designer - narzędzie służące do projektowania stron internetowych, które wykorzystuje częściowo technologie zawarte we FrontPage'u 2003.

Więcej informacji o pakiecie Office 2007 znajduje się na stronie Microsofu.


Zobacz również