MSN.pl - nowy konkurent Onetu i WP?

Dziś oficjalnie rusza MSN.pl, uruchamiany przez Microsoft portal informacyjno-rozrywkowy. Ma on udostępniać internautom wiadomości z całego świata, multimedia oraz - dzięki integracji z usługą Windows Live - pozwalać na komunikację użytkowników (blogi) czy wymienianie się prywatnymi plikami.

Portal http://MSN.pl rusza po kilku miesiącach testów beta. To pierwsza tego typu inicjatywa Microsoftu w Europie Środkowej - Microsoft uznał, że uruchomienie portalu się opłaca ze względu na obecność 14 milionów internautów i wartość rynku reklamy szacowaną na 750 milionów dolarów. Dla porównania: w Wielkiej Brytanii jest 38 milionów Internautów (więcej na temat penetracji Internetu na świecie - patrz Aktualności PC Worlda 07/2008).

Głównym dostawcą treści będzie Agora S.A.. Oprócz niej na MSN.pl będą pojawiać się materiały przygotowywane przez Sony BMG, MTV i Starlounge.

Microsoft planuje skupić się na treściach rozrywkowych i materiałach wideo. Stąd też plotki z życia gwiazd, równoległy start MSN Wideo (na świecie był on dodawany kilka miesięcy po starcie lokalnej wersji portalu MSN). Filmy mogą być dodawane przez użytkowników, ale są moderowane, żeby na serwisie nie pojawiały się nieodpowiednie treści.

Na portalu MSN na razie nie pojawią się płatne usługi - cała treść będzie finansowana z reklam, tj. dla internautów dostępna będzie za darmo.

Portal MSN.pl

Portal MSN.pl

Portale MSN na całym świecie wykorzystywane są przez 500 milionów unikalnych użytkowników. Firma ma ponadto 300 milionów aktywnych użytkowników Hotmaila i Windows Live - oraz 300 milionów kont Messengera. Za pomocą komunikatora Microsoftu każdego dnia przesyła się 8,2 miliarda wiadomości.

Interesująco wyglądają zacytowane przez Microsoft badania. Zgodnie z nimi aż 54% Europejczyków korzysta z Internetu - każdy spędza średnio 11,3 godziny tygodniowo na surfowaniu. Sam portal MSN i usługi Windows Live są numerem jeden w Europie; na drugim miejscu znajdują się serwisy należące do Yahoo!


Zobacz również