Magic Bullet

Odkąd tylko istnieje telewizja, przygotowanie własnego filmu, tak aby przypominał produkcje znane z ekranu, było równie trudne, jak spotkanie złotej rybki. Zestaw Magic Bullet Suite 1.0 Standard Definition, opracowany przez firmę The Orphanage i rozprowadzany przez Red Giant Software, pomaga osiągnąć cel.

Odkąd tylko istnieje telewizja, przygotowanie własnego filmu, tak aby przypominał produkcje znane z ekranu, było równie trudne, jak spotkanie złotej rybki. Zestaw Magic Bullet Suite 1.0 Standard Definition, opracowany przez firmę The Orphanage i rozprowadzany przez Red Giant Software, pomaga osiągnąć cel.

Nie łudź się jednak, że zrobisz go bez trudu: odrobina talentu i trochę czasu poświęconego na pracę na pewno przybliży cię do efektów, jakie sobie wymarzyłeś. Warunek konieczny do osiągnięcia wysokiej klasy to progresywny obraz wysokiej jakości. I tu przydaje się Magic Bullet, który zamienia wideo z przeplotem na film progresywny (z jednorazowym odświeżaniem całej klatki, a nie tylko jej połowy) wyświetlany z szybkością 24 lub 30 klatek na sekundę. A to nie byle co. Usuwając przeplot, Magic Bullet zachowuje dzięki funkcji Motion Detection tak dużo szczegółów, jak tylko się da, a równocześnie usuwa szumy (tzw. artefakty), charakterystyczne dla obrazu zapisywanego w sposób cyfrowy.

Look Browser oferuje gotowe ustawienia, które naśladują różne techniki pracy kamery oraz sposoby wywołania filmu.

Look Browser oferuje gotowe ustawienia, które naśladują różne techniki pracy kamery oraz sposoby wywołania filmu.

Z większością materiału zestaw radził sobie bez zarzutu; pewne problemy pojawiły się przy ujęciach z przesunięciem kamery, gdzie w niektórych partiach obrazu pojawiły się zakłócenia, przypominające efekt stroboskopu. Najlepsze rezultaty dawało kluczowanie ustawień Motion Detection i Detail Pattern Size, co było dość irytujące.

Look Suite to gabinet piękności wewnątrz Magic Bulleta. Są w nim zapisane ustawienia, które naśladują typowe sposoby kręcenia filmów oraz ich opracowania postprodukcyjnego, takie jak Bleach Bypass czy 3-Stripe. Efekty ich działania wyglądają bardzo realistycznie, a dodatkową zaletę stanowi możliwość wprowadzenia własnych ustawień i ich zachowania, a potem wykorzystania w przyszłości.

Kolejne trzy elementy składające się na Magic Bullet można znaleźć również w Final Cut Pro i Avid Xpress DV. Broadcast Spec pozwala ustawić różne opcje wyświetlania, a Letterbox wprowadzić podpisy. Funkcje Opticals wprowadzają efekty zamazywania i przenikania obrazu z sąsiadujących ujęć lepsze niż większość programów montażowych.

Zestaw potrafi w pełni wykorzystać 16-bitową głębię koloru, jaką daje After Effects 5.5 production Bundle. Może też konwertować obraz z NTSC na PAL i z powrotem, co przyda się zawodowcom.

Przed zakupem

Magic Bullet Suite 1.0 ma szereg funkcji pomagających zamienić zwykłe wideo w coś, co przypomina film. Ludzie zajmujący się profesjonalnym tworzeniem wideo otrzymują narzędzie, które umożliwia zastosowanie efektów jak z kina, o ile tylko nie zabraknie im cierpliwości.


Zobacz również