Magicka - śmiech, ironia i świetna zabawa

W Magicka jesteś czarnoksiężnikiem. Do dyspozycji dostajesz osiem żywiołów, z których możesz stworzyć wszystko: energię, która zabija, chroni czy leczy. Zapraszamy do zwiedzenia świata wypełnionego magią i... absurdem.

Magicka - gra firmy Arrowhead Game Studios, wydana przez szwedzkie Paradox Interactive. Produkcja ta ukazała się na początku 2011 roku i od razu przypadła do gustu wielu graczom. Magicka jest tytułem niesamowicie trudnym do zaszufladkowania.

Na pierwszy rzut oka wydaje się być klasycznym RPG-iem. Jednak po kilku godzinach gry dostrzegamy wiele elementów typowych dla Hack-and-Slash'y. Potem przyglądamy się jeszcze dokładniej i dostrzegamy wiele wątków komediowych i satyrycznych.

Magicka szydzi z wielu absurdów związanych z grami, filmami, książkami czy nawet muzyką. Szybko dochodzimy do wniosku, że jest to gra jakiej nie było. Mało tego: weźcie kilku kumpli i zagrajcie razem. Szybko okaże się, że to jedna z lepszych gier w jakie razem graliście, ale po kolei.

Pratchett, Imperator z Gwiezdnych wojen, makiety owiec i drewniane konie.

Gra opiera się na pewnym, dość zabawnym scenariuszu. Wcielamy się w adepta szkoły magii, który musi zrobić to, co robi każdy bohater gry RPG - ratuje świat. Krótka piłka: zły czarnoksiężnik, plan przejęcia świata i Ty - zakapturzony ludzik o niesamowitym harcie ducha.

Co ciekawe, gra nie ma żadnych questów pobocznych. Oprócz jednego, po którym dowiadujemy się od osoby zlecającej, że chętnie dała by nam nagrodę, ale w tej grze nie ma ekwipunku więc nie da. Siła Magicka nie tkwi jednak w scenariuszu, questach czy samej walce, która jest imponująca. Tkwi w klimacie i niesamowitej dawce humoru. Autorzy obśmiewają dosłownie wszystko. Gry wideo, filmy, książki czy nawet utwory muzyczne.

Warto także zwrócić uwagę na język naszych postaci. Gra stworzona została w wersji kinowej. Bohaterowie posługują się językiem, który wydaje się być połączeniem dialektów skandynawskich i języka Simsów. Wszystko to doprawione jest jeszcze elementami języka angielskiego. Sam dźwięk dialogów może doprowadzić do śmiechu, nie wspominając o ich ironicznej treści.

Remember, the safe word is BANANA!

Magiczny Rambo.

Magiczny Rambo.

Nie będę się rozpisywał na temat fabuły, bo zepsuć niespodziankę byłoby bardzo łatwo. Skoncentrujmy się zatem na mechanice gry.

Jako mag jesteś wyposażony w kostur magika oraz miecz. Nie zapomniano także o odpowiedniej szacie z kapturem. Do dyspozycji dostajesz osiem żywiołów. To właśnie po ich właściwym połączeniu można poznać prawdziwego maga. Mechanika rzucania zaklęć przypomina trochę naukę pisania na klawiaturze. Początkowo wciskasz jeden przycisk i patrzysz co się dzieje. Potem dodajesz coś jeszcze, łączysz wszystko w bardziej skomplikowane kombinacje. Potem, gdy już to opanujesz stajesz się naprawdę niebezpiecznym czarownikiem. Niebezpiecznym także dla siebie i kolegów, którzy będą grać z Tobą w trybie kooperacji.


Zobacz również