Majowa Maya 5

Już w maju do sprzedaży trafi nowa edycja znakomitej aplikacji do tworzenia grafiki i animacji 3D – Maya 5. Najnowszą wersję aplikacji producent, firma Alias|Wavefront, zaprezentowała podczas konferencji NAB 2003.

Wśród najważniejszych nowości w programie warto wymienić m.in.: dwa nowe mechanizmy renderowania: przeznaczony do generowania grafiki wektorowej (w formatach Flash, EPS, SVG oraz AI) oraz, jak określa go producent "hardware'owy silnik renderujący". Ten ostatni, wg. zapowiedzi Alias|Wavefront, ma umożliwiać nawet 20-krotnie szybsze renderowanie obrazu w najwyższych rozdzielczościach (w porównaniu z poprzednimi wersjami aplikacji).

Piąta wersja aplikacji otrzymała ponadto nowe, rozszerzone możliwości generowania takich materiałów jak futra czy ciecze. Przyspieszenie procesu renderowania ma zaś być możliwe dzięki zastosowaniu mechanizmu redukcji liczby wielokątów, wykorzystywanych w poszczególnych obiektach

Użytkownicy nowej wersji sztandarowej aplikacji Alias|Wavefront otrzymają ponadto setki gotowych do wykorzystania zestawów atrybutów, obiektów i animacji. Początkującym użytkownikom przyda się zapewne interaktywny kurs obsługi programu umieszczony na dołączonej do niego płycie DVD.

Cena aplikacji, która będzie dostępna w wersji dla systemów Windows, Mac OS X oraz Linux, wyniesie 1999 USD za edycję podstawową oraz 6999 USD za wersję Unlimited (ceny netto).


Zobacz również