Małe i średnie przedsiębiorstwa na celowniku AMD

AMD, nie mogąc sobie poradzić z hegemonią Intela na rynku procesorów, szuka nisz, w których będzie mógł zaznaczyć swoją przewagę. Firma chce skierować swój nowy program do małych i średnich przedsiębiorstw, oferując im komputery z własnym logiem - AMD Business Class.

W przeciwieństwie do Intelowskiej platformy korporacyjnej vPro, która opiera się na dostarczaniu najnowszych technologii dla rynku, AMD chce się skupić na, ważniejszym ich zdaniem, zapewnieniu klientom 24-miesięcznego cyklu życia swoich produktów.

Przewagę nad konkurentem mają zapewnić procesory czterordzeniowe z rodziny Phenom X4, trzyrdzeniowe Phenom X3 oraz dwurdzeniowe Athlon X2 osadzone na płycie głównej z chipsetem 780V i zintegrowaną kartą graficzną lub niezależną z serii ATI Radon HD 3000 (do wyboru).

Pierwszą linią, która wejdzie na rynek w drugiej połowie 2008 roku, będą komputery stacjonarne, po których ukażą się laptopy oparte na platformie Puma, obsługujące chipset RS780M oraz procesory dwurdzeniowe z rodziny Griffin. W nowym programie AMD wezmą również udział HP (który zamierza wprowadzić dwa nowe modele) oraz Dell (odświeżenie linii desktopów Optiplex).

Nowa strategia AMD nie jest zaskoczeniem dla rynku. Dotychczasowe opóźnienia we wprowadzaniu nowych procesorów oraz ogólna nieudolność całej firmy doprowadziła do kolejnego już kwartału zamkniętego poważnymi stratami, zwolnieniami oraz ogólnym spadkiem zaufania konsumentów do firmy. Restrukturyzacja AMD ma się zakończyć w trzecim kwartale br. i ma doprowadzić firmę do rentowności.


Zobacz również