Marketing wirusowy na Facebook'u - Technokracja odc. 24

Marketing wirusowy to działanie mające na celu stworzenie sytuacji, w której jego odbiorcy sami będą rozpowszechniać informacje dotyczące firm, usług czy też produktów. Wszystko to w sposób świadomy bądź też nie. Może on być stosowany w mediach społecznościowych i daje tym samym ogromne pole do popisu kreatywności. W najnowszym, 24-tym odcinku Technokracji gościmy Jarka Bieleckiego z firmy Mint Media, z który rozmawiamy o tym, czym dokładnie jest marketing wirusowy.

Obecnie najbardziej popularnym miejscem do stosowania tego rodzaju marketingu jest serwis społecznościowe Facebook. Jest on najlepszym do tego narzędziem, gdyż jest on mniej restrykcyjny niż np. rozsyłanie rozmaitych informacji za pomocą maili. Nasi znajomi mogą chętniej poświecić swój czas na zaznajomienie się z nimi gdy umieszczamy rozmaite filmy, muzykę czy też aplikacje na naszej profilowej Tablicy.

Najbardziej oczywiście na marketingu wirusowym mogą skorzystać rozmaite firmy, reklamujące w ten sposób swoje produkty, usługi czy po prostu marki. Może on przynieść wiele pozytywnych skutków, gdyż użytkownicy np. mediów społecznościowych będą sami powracać do wirusowych treści promowanych przez swoich znajomych. To jest bez wątpienia jedna z jego największych zalet. Jednak nie wszystko jest zawsze tylko i wyłącznie kolorowe. Marketing wirusowy może przynieść również negatywne skutki wpływając na wizerunek danej firmy i wpłynąć przez to na sprzedaż jej produktów lub oferowanych przez nią usług. Przykładem może być film, który wirusowo się rozprzestrzenił i został obejrzany przez kilkaset tysięcy ludzi, a krytykowane w nim są dane marki.

W pierwszej części najnowszego odcinka i rozmowy z Jarkiem Bieleckim z firmy Mint Media rozmawiamy o tym czym jest marketing wirusowy. Dodatkowo dowiadujemy się jak możemy wykorzystać ten sposób docierania do klientów poprzez Facebook’a. Przed drugą częścią usłyszymy również czy nasz rodzimy rynek tego rodzaju marketingu dogania światowy czy też może jeszcze nie.

Druga część przynosi nam odpowiedzi na pytania, jak możemy dokładnie prowadzić skuteczny marketing wirusowy na Facebook’u. Dokładniej nasz gość opowie nam o aplikacjach, które pomagają nam dobrze rozprowadzać wirusowe treści w najpopularniejszym na świecie serwisie społecznościowym.

Zapraszamy do oglądania, komentowania i subskrybowania naszego kanału.


Zobacz również