Marketingowe trendy

Podstawowym trendem w sieciowym marketingu staje się koncentracja na produkcie i jego marce.

Według ostatniego raportu Association of National Advertisers (ANA), dominującym trendem w marketingu online jest skupienie się na stronach WWW oraz dostarczaniu za ich pośrednictwem informacji o produkcie, rozwijaniu świadomości marki, zwiększaniu zaufania do niej oraz zapewnianiu klientom jak najlepszego serwisu technicznego. "Marketingowcy i specjaliści od reklamy wykazują coraz większe zainteresowanie i entuzjazm w kreowaniu zaufania do marki i rozwojem serwisu dla klientów i szybko uczą się wykorzystywania interaktywnych możliwości, jakie daje Internet" - twierdzi Robin Webster z ANA.

W przypadku witryn promujących dany produkt informacje o nim zajmują najczęściej nie więcej niż 45% zawartości strony, a mechanizmy mające na celu stworzenie wśród klientów świadomości marki - ok. 43%. Zabiegi, wpływające na zwiększenie zaufania i lojalności do marki produktu, obejmują najczęściej ok. 40% wszystkich działań na WWW, obsługa klientów - ok. 36%. Ponadto podczas badań przeprowadzonych przez ANA aż 51% ankietowanych stwierdziło, że podstawowym wyznacznikiem w ocenie "wydajności" sieciowych kampanii marketingowych jest dla nich współczynnik klikalności banerów reklamowych.

Z badań wynika też, że popularność stron internetowych jako "lokomotywy" marketingowych kampanii wciąż rośnie - pomimo kosztów tego typu przedsięwzięć. Przeciętny koszt stworzenia strony WWW dla konkretnego produktu wynosi 536 ty.s USD, natomiast witryny e-biznesowej - 836 tys. USD. Średnie koszty utrzymania strony markowej w czasie trwania kampanii marketingowej wynoszą natomiast 591 tys. USD, e-biznesowej - ok. 1 mln USD.


Zobacz również