Mass Effect - Recenzja jednego z najlepszych RPG roku!

Mass Effect ma wielkie szanse stać się hitem i wyznaczyć nowy standard gatunku. Gra jest mistrzowskim połączeniem RPG z taktycznym shooterem. Świetna oprawa audiowizualna, rozbudowana fabuła, ogromna przestrzeń do eksploatacji, niesamowite lokacje i potężni przeciwnicy... Czy można chcieć czegoś więcej?

W roku 2183 ludzkość potrafi przemieszać się statkami kosmicznymi do odległych galaktyk. Jak wiadomo, podróże kształcą. Wkrótce po rozpoczęciu intensywnego podboju przestrzeni kosmicznej okazało się, że Wszechświat jest zamieszkały przez konkurujące ze sobą cywilizacje. Niektóre zawarły ze sobą przymierza, inne prowadzą otwarte wojny, a jeszcze inne z cienia obserwują bieg wydarzeń. Niestety, ludzkość wypada na tle Obcych dość blado i aby przetrwać musi jak najszybciej nadrobić zaległości.

Gracz wciela się w postać komandora Sheparda, weterana, który służy w siłach zbrojnych Systemów Przymierza (czyt. ludzi). Postać posiada ogromne doświadczenie bojowe, choć nosi w sercu świeżą ranę - oddział komandora został zmasakrowany przez upiorne monstra podczas wykonywania ostatniej misji. Dowództwo doszło do wniosku, że ktoś, kto był w stanie przeżyć takie piekło, będzie dobrze reprezentował Przymierze w zadaniach międzygalaktycznych. Czas do wykazania się odwagą, zdolnościami dowódczymi i zdolnością przetrwania jest odpowiedni, bo w spokojnej i odległej kolonii ludzkiej rozpoczyna się prawdziwy koszmar.

Efekt masy

Mass Effect to pozostałość po starożytnej cywilizacji, której ślady można odnaleźć w odległych od siebie galaktykach. Podczas misji na Marsa odkryto ruiny, które umożliwiły podróże szybsze od światła. W ten sposób ludzkość przeskoczyła rozwój technologiczny o całe stulecia, stając się równoprawnym uczestnikiem międzygwiezdnego życia. Fabuła gry jest bardzo zawiła i skomplikowana, dzięki czemu zwroty akcji są na porządku dziennym, a cele zmieniają się w trakcie wykonywania zadania. Nie ma sensu zdradzać nawet fragmentu opowiadanej historii, bo każdy gracz będzie miał okazję pokierować bohaterem we własny sposób.


Zobacz również