Maya 8.5 - nacisk na fizykę

Autodesk poinformował o udostępnieniu nowej wersji aplikacji do tworzenia animacji i modelowania trójwymiarowego, Maya. Wydanie 8.5 posiada wbudowane ujednolicone środowisko do tworzenia symulacji fizyki - Maya Nucleus, zostało też wyposażone w obsługę języka skryptowego Python. Wydanie dla platformy Mac OS X wprowadza też domyślną kompatybilność z komputerami Mac pracującymi w oparciu o procesory Intela.

Maya 8.5 dostępna będzie w wydaniach Complete i Unlimited, każde z nich występujące dodatkowo w wersji sieciowej lub dla jednego użytkownika. To właśnie wersje Unlimited zostały wzbogacone o środowisko Maya Nucleus.

Łączy ono w sobie różne silniki symulacji fizyki, mogące wchodzić ze sobą w interakcje - mowa tu m.in. o symulacji cieczy, ubrań oraz twardych przedmiotów, które, zgodnie z zapowiedziami producenta, będą mogły na siebie oddziaływać. W Maya 8.5 zagościły takie moduły opisywanego środowiska, jak Maya nCloth, oferujący możliwości pracy z modelami ubrań, metalem oraz materiałami plastycznymi, Hair (realistyczne efekty włosów), Fur (futro, trawa, wełna), Live (tworzenie animacji w oparciu o materiał wideo) i Fluid Effects (efekty cieczy).

Obsługa języka skryptowego Python ułatwi grafikom, zwłaszcza tym z doświadczeniem programistycznym, tworzenie skryptów i wtyczek do programu.

Ceny aplikacji kształtują się następująco:

Complete standalone - 1449 funtów

Complete network - 2179 funtów

Unlimited standalone - 4899 funtów

Unlimited network - 5899 funtów

32-bitowe wydanie programu dostępne jest dla systemów Windows XP Professional (SP2), Mac OS X 10.4.8, Red Hat Enterprise Linux 4.0 WS (U4), SUSE Linux 10.1 i Fedora Core 5. Z wydania 64-bitowego mogą korzystać użytkownicy wspomnianych systemów z rodziny Linux oraz Windows Windows XP x64 Edition (SP1).

Więcej informacji: Autodesk


Zobacz również