Maya idealna dla Mac OS X

Przedstawiciele Alias|Wavefront dementują pojawiające się w Internecie pogłoski, jakoby koniec kariery profesjonalnej aplikacji 3D Maya w systemie Mac OS X ma nastąpić w lecie 2002 roku.

W obliczu pojawiających się w serwisach internetowych spekulacji na temat przewidywanego końca kariery programu Maya w wersji dla systemu Mac OS X, przedstawiciele Alias|Wavefront stanowczo zaprzeczyli tym opiniom: 'Jesteśmy w pełni przekonani do makowej platformy i zależy nam na satysfakcji użytkowników programu Maya bez względu na ich platformę sprzętową', stwierdził Andrew Pearce, dyrektor Maya Technologies w wywiadzie dla serwisu MacCentral. Pearce wyjaśnił też, że decyzja wydania Mayi dla Mac OS X poprzedzona została wnikliwym badaniem rynku, a w zorganizowanej przez firmę ankiecie ponad 10 tysięcy użytkowników wyraziło chęć korzystania z makowej wersji aplikacji. 'Maya for Mac OS X to nasz najbardziej udany produkt i zebraliśmy już na niego więcej zamówień niż na jakikolwiek inny program w historii Alias|Wavefront', dodaje Andrew Pearce.

Maya to wysoce zaawansowana, profesjonalna aplikacja 3D, współpracująca do niedawna jedynie z systemami SGI IRIX, Red Hat Linux i Windows i wykorzystywana m.in. przez CNN, Disney The Secret Lab Electronic Arts, Industrial Light & Magic, Nintendo, Pixar, Sega czy Sony Pictures Imageworks. Efekty działania aplikacji możemy natomiast podziwiać w popularnych produkcjach filmowych jak np. 'Shrek', 'Star Wars', 'The Perfect Storm', 'Jurassic Park' czy 'Enemy at the Gate' oraz w grach komputerowych Gran Turismo 3 i Tomb Raider. Według Richarda Kerrisa z Apple Developer Technologies 'Maya lepiej spisuje się na platformie Mac, bowiem jej integracja z technologiami Apple jest niezwykle prosta - Maya w Mac OS X np. korzysta z QuickTime w całej aplikacji, tak więc w dowolnej chwili można testowany materiał wyrenderować i obejrzeć jako film QuickTime'.

http://www.aliaswavefront.com


Zobacz również