Microsoft Office 2010 dominuje. Darmowe pakiety nie dają rady

Microsoft Office 2010 to najczęściej wykorzystywany pakiet biurowy wśród 155 przedsiębiorstw objętych najnowszym badaniem firmy Forrester Research.

Firma badawcza Forrester Research opublikowała raport pokazujący, jak rozkłada się obecnie popularność pakietów biurowych w 155 współpracujących z nią przedsiębiorstwach. Co prawda nie odzwierciedla on sytuacji na całym rynku, lecz i tak jest bardzo interesujący, szczególnie jeżeli porównamy go z poprzednim raportem z 2011 roku.

Oto czego się dowiadujemy:

- największą popularnością cieszy się pakiet Microsoft Office 2010 (zainstalowany na komputerach 85% badanych firm)

- drugie miejsce przypadło w udziale pakietowi Office 2007

- 22% (4. miejsce) przedsiębiorstw korzysta z pakietu Office 2013, co jednak wkrótce powinno się zmienić dzięki migracji do platformy Windows 8.1

- w ciągu dwóch lat ogromne straty poniosły darmowe pakiety OpenOffice i LibreOffice: w 2011 roku stawiało na nie 13% przedsiębiorstw, natomiast obecnie jedynie 5%

Wniosek końcowy: dominacja Microsoftu jest przytłaczająca.


Zobacz również