Microsoft TV

Jeszcze w tym miesiącu dla wybranej grupy konsumentów będą dostępne usługi interaktywnej telewizji Microsoft TV.

Już pod koniec grudnia br. serwis Ultimate TV, stworzony we współpracy z największym amerykańskim operatorem satelitarnym firmą DirecTV, rozpocznie świadczenie usług wykorzystujących platformę Microsoft TV.

W Portugalii natomiast trwają testy interaktywnego serwisu telewizyjnego, tworzonego we współpracy z największym portugalskim operatorem kablowym TV Cabo. Serwis, który początkowo ma obsługiwać 1000 klientów, oferuje pocztę elektroniczną, program telewizyjny oraz usługi bankowe, sklepowe i dostęp do Internetu. TV Cabo przewiduje, że w ciągu trzech lat Microsoft TV będzie miał w Portugalii ponad 300 tys. użytkowników.

We Francji Microsoft oferuje swój serwis abonentom telewizji analogowej, a interaktywność została osiągnięta dzięki podłączeniu linii telefonicznej do Microsoft TV set-top box. Zestaw, w którego skład wchodzi klawiatura i modem, dostarczany jest przez francuskiego giganta elektronicznego firmę Thomson Multimedia. "To cyfrowy produkt działający w analogowym środowisku. Uważamy, że Internet to po prostu kolejny kanał telewizyjny, do którego ludzie chcą mieć dostęp" - twierdzi Marc Meyer z Thomson Multimedia.

Firma Datamonitor przewiduje, że do 2003 r. 34,4 mn domów w Stanach Zjednoczonych i 33 mln w Europie będzie korzystać z serwisów interaktywnej telewizji.


Zobacz również