Microsoft najbardziej szanowaną firmą w USA

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez firmę Harris Interactive, spośród znanych firm Amerykanie najbardziej szanują Microsoft. Google znalazło się na 4., a Apple na 22. miejscu.

W 2006 r. Redmond zdobyło ponad 80 punktów w badaniu na "iloraz reputacji" (RQ) i podskoczyło w górę aż o siedem miejsc w porównaniu do roku 2005.

Ankieta Harris Interactive obejmuje następujące elementy:

- wizja i umiejętność pozostawania na przedzie stawki

- odpowiedzialność społeczna

- zdolność wpływania na emocje

- produkty i usługi

- charakter [jako] miejsca pracy

- osiągnięcia finansowe.

Jak mówią przedstawiciele HI, Microsoft zawsze lądował wysoko w zestawieniach, jednak w ciągu ostatniego roku firma wyraźnie pracowała na swój nowy, bardziej ludzki wizerunek (patrz m.in. międzynarodowa kampania reklamowa "Twój potencjał. Nasza pasja"). Co też uwidoczniło się w rankingu.

W tym samym badaniu Google zajęło czwarte, Sony ósme, Amazon jedenaste, Intel szesnaste, a Apple dwudzieste drugie miejsce.


Zobacz również