Microsoft popularniejszy na rynku wyszukiwarek - ale do Google jeszcze daleko

Zgodnie z najnowszymi wynikami popularności wyszukiwarek opublikowanymi przez comScore, Microsoft w końcu zyskał udziały, zamiast je tracić. W czerwcu z usługi Redmond korzystało 9,2% Amerykanów.

Polakom trudno sobie wyobrazić, że można korzystać z innej wyszukiwarki niż Google - zgodnie z wynikami gemiusTraffic w ostatnim tygodniu stosowało ją aż 95,4% internautów. Pozostałe firmy trudno uznać za liczących się konkurentów: NetSprint osiągnął pułap 2,1% udziału w rynku, a MSN - 1,5%.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych sytuacja wygląda zgoła inaczej. W czerwcu z usługi Google za pomocą rozmaitych witryn korzystało "zaledwie" 61,5% internautów. Yahoo! w tym samym czasie osiągnęło udział wynoszący 20,9%, a Microsoft - 9,2% rynku. W porównaniu do zeszłego miesiąca Redmond zyskało aż 0,7 punktu procentowego.

Niektórzy specjaliści twierdzą, że dobry wynik Microsoft zawdzięcza nowej usłudze, Live Cashback, w której firmy ogłaszające się za pomocą usługi Live Search mogą zaoferować użytkownikom dodatkowe rabaty dzięki większym zyskom z reklamy. Producent Windows umożliwia bowiem stosowanie rozliczeń CPA (cost-per-action, czyli rozliczanie kosztów za konkretną akcję, w tym wypadku np. zakup) zamiast CPC (cost-per-click, czyli rozliczanie kosztów na podstawie liczby kliknięć, bez martwienia się o dalsze decyzje internauty [chęć zakupu, przypadkowe kliknięcie itd.]).


Zobacz również