Microsoft wyda kolejne 200 milionów dolarów, by reklamować Windows

Zgodnie z artykułem opublikowanym w czasopiśmie Fortune, Microsoft ma zamiar uświadamiać użytkowników, jakie możliwości daje im linia systemów Windows. Korporacja planuje wydać na ten cel 200 milionów dolarów.

Zwykle jest tak, że budżety na kampanie reklamowe rosną w roku, w którym następuje premiera produktu. Jednak tym razem sytuacja wygląda zgoła inaczej: następca XP został zaprezentowany już ponad rok temu, daty premiery następcy Visty jeszcze nie znamy (ale patrz też: "Windows 7 na żywo - pierwsza oficjalna zapowiedź"), a mimo to Microsoft planuje wydać dodatkowe 200 milionów dolarów na reklamy związane z Windows.

To spora suma biorąc pod uwagę, że pierwotne plany zakładały wydanie "tylko" 300 milionów dolarów - w tym głównie na poprawę wizerunku korporacji.

Kampania ma uświadamiać odbiorcom, że nowe wersje systemów pozwalają wykorzystywać komputery i urządzenia mobilne w sposób, o którym wcześniej nawet nie myśleli. W reklamach będą pojawiać się klienckie wersje Windows, Windows Mobile oraz usługa Windows Live - można się zatem spodziewać, że plotki o daleko posuniętej integracji Windows 7 i Live nie są przesadzone.


Zobacz również