Miliardowa promocja Win XP

Microsoft wraz z Intelem, producentami komputerów klasy PC oraz dystrybutorami i sprzedawcami detalicznymi przeznaczy 1 mld USD na promocję nowego systemu operacyjnego Windows XP.

Microsoft wraz z Intelem, producentami komputerów klasy PC oraz dystrybutorami i sprzedawcami detalicznymi przeznaczy 1 mld USD na promocję nowego systemu operacyjnego Windows XP. Premiera systemu przewidziana jest na 25 października br. Microsoft i Intel przeznaczą na promocję połowę tej kwoty. Resztę stanowić będą wydatki producentów komputerów typu PC oraz dystrybutorów i sprzedawców detalicznych. Intel nie będzie promował Windows XP, lecz komputery, które będą pracowały w oparciu o ten system. Kampania reklamowa Intela, obejmująca przede wszystkim promocję procesorów Pentium 4 zostanie połączona z kampanią giganta z Redmond.

Przedstawiciele Microsoftu twierdzą, że kampania Windows XP zakrojona na szeroką skalę spowoduje wzrost sprzedaży komputerów typu desktop, szczególnie w czwartym kwartale br. Analitycy uważają, że związane to będzie bezpośrednio z wyższymi wymaganiami sprzętowymi wysuniętymi przez Microsoft dla sprawnego działania Windows XP, co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie sprzedaży komponentów komputerowych. Analitycy są zdania, że użytkownik nie posiadający 256 MB pamięci i procesora taktowanego zegarem 600 MHz nie powinien instalować u siebie nowego systemu, gdyż nie będzie w stanie wykorzystać wszystkich jego możliwości. Microsoft zapewnia jednak, że wystarczającymi parametrami będą 128 MB pamięci i procesor o zegarze 400 MHz. Według czerwcowego raportu amerykańskiej firmy Staff & Line, jedynie 22% komputerów w amerykańskich firmach spełnia wymagania sprzętowe konieczne do komfortowej pracy z Windows XP.


Zobacz również