Młodszy brat iPoda

Według wcześniejszych zapowiedzi, targi Macworld Expo 2004 zaowocowały premierą drugiego wcielenia odtwarzacza korporacji Apple - iPoda. iPod mini charakteryzuje się mniejszymi niż pierwowzór rozmiarami, pojemnością 4 GB i szeroką paletą dostępnych kolorów obudowy.

iPod mini będzie dostępny w złotym, srebrnym, różowym, niebieskim i zielonym kolorze aluminiowej obudowy. Interfejs pozostał niezmieniony, tak jak i ogólny system nawigacji (drobna różnica: przyciski sterujące znajdują się teraz wewnątrz scrollowanego kółka nawigacyjnego). Podłączenie odtwarzacza do Maca lub PCeta zapewnia port FireWire lub USB. Za pośrednictwem tych portów mini iPod może czerpać także energię do ładowania baterii. Oczywiście w zestawie znajduje się również tradycyjny zasilacz. Tak jak jego 'starszy brat', iPod mini, po podłączeniu do komputera automatycznie synchronizuje się z aplikacją iTunes.

Apple planuje sprzedaż iPoda mini w USA już od początku lutego w cenie 249 USD. Reszta świata może się spodziewać nowej serii odtwarzaczy w kwietniu. W zestawie wraz z urządzeniem znajdziemy klips do przypięcia go do paska, słuchawki, zasilacz, kabel FireWire i USB 2.0 oraz płytę CD z programem iTunes 4.2 w wersji dla systemów Mac OS i Windows.

Prezes korporacji Apple - Steve Jobs - podkreśla, iż iPod posiada obecnie 31 % rynku cyfrowych odtwarzaczy muzycznych, a wyniki sprzedaży osiągają już poziom 2 milionów urządzeń od momentu wprowadzenia na rynek. Spytaliśmy zatem dystrybutorów przenośnych odtwarzaczy audio na rodzimym rynku, czy nie boją się ekspansji taniego iPoda. Wygląda na to, że nie, czego dowodem jest wypowiedź Piotra Sawickiego z firmy MIP, zajmującej się dystrybucją odtwarzaczy firmy iRiver: "Chciałbym uczulić na operowanie cenami produktów na polskim rynku. 250 USD za iPoda to cena w USA. W Polsce ta cena będzie zapewne wyższa. iRiver również kosztuje mniej w USA niż u nas. Jesteśmy jednak przekonani, iż iRiver pomimo wysokiej ceny reprezentuje także najwyższą jakość, oferuje wiele możliwości i szereg zaawansowanych funkcji". Konkurencji nie obawia się również Creative: "Nie boimy się ekspansji odtwarzaczy iPod Mini. Mamy szeroką gamę odtwarzaczy dostępnych na polskim rynku, wysokiej jakości i w dobrej cenie z dołączonym bardzo dobrym programowaniem Creative MediaSource oraz bardzo dobry kanał sprzedaży" - mówi Łukasz Pilarczyk, PR & Product Specialist EE w polskim przedstawicielstwie Creative.

Więcej informacji: http://www.apple.com/ipodmini/


Zobacz również