Mniej optymistyczni Amerykanie

Wskaźnik zaufania amerykańskich konsumentów spadł niespodziewanie w lipcu br., ponieważ większy odsetek Amerykanów obawiał się o swoje miejsca pracy.

Conference Board podała, że wskaźnik optymizmu konsumentów spadł do 103,2 punktu ze 106,2 punktu po korekcie w czerwcu br. Analitycy spodziewali się wskaźnika na poziomie 106 punktów.

Odsetek uczestników sondażu, którzy uważają, że znalezienie pracy jest trudne wzrósł do 23,8% z 22,5% miesiąc wcześniej. Jednocześnie odsetek osób, które uważają, że miejsc pracy jest pod dostatkiem pozostał niezmieniony - 22,5%.

"Ogólnie gospodarka jest zdrowa i badania konsumenckie nie wskazują na żadną zbliżającą się burzę w krótkim horyzoncie czasowym" - powiedział Lynn Franco z Conference Board.

Wydatki konsumenckie odpowiadają za dwie trzecie amerykańskiej gospodarki, więc wskaźnik optymizmu konsumentów jest niezwykle ważnym barometrem wzrostu PKB.


Zobacz również