Mniejsze dochody

Z raportu IDC wynika, że tegoroczny sezon "przedgwiazdkowej" gorączki zakupów nie będzie lukratywnym okresem dla amerykańskich firm sprzedających sprzęt komputerowy.

Rekordowe wyniki sprzedaży komputerów na rynku amerykańskim w lipcu i sierpniu spowodowały, iż obecny sezon świątecznych zakupów nie będzie już tak dochodowy dla firm handlujących sprzętem PC. Co prawda wzrostowa tendencja sprzedaży utrzymała się, ale jest znacznie niższa niż w latach ubiegłych. Przyczyną tej sytuacji jest pojawienie się nowego zjawiska - "komputera za darmo", czyli systemu sprzedaży PC za bardzo niską cenę w zamian za podpisanie długoterminowej umowy dostępu do sieci. Idea ta jest coraz bardziej popularna wśród dostawców internetowych.

"Taki system sprzedaży okazał się bardzo atrakcyjny dla wielu konsumentów. Oszczędzają oni dużo pieniędzy na zakupie sprzętu, wiedząc, że tak czy inaczej potrzebny im będzie jakiś dostawca internetowy, z którym podpiszą umowę" - stwierdził Schelley Olhava, analityk z International Data Corporation.

Innym czynnikiem hamującym sprzedaż jest fakt, że po znacznych podwyżkach cen podzespołów komputerowych (w szczególności pamięci) wielu producentów, nie chcąc podnosić cen, zubożyło nieco konfiguracje oferowanych zestawów PC. W efekcie oferta jest relatywnie mniej atrakcyjna niż w roku ubiegłym.

Więcej informacji: www.news.com


Zobacz również