Moda na LCD

Wciąż wzrasta popularność ekranów LCD. Według szacunków do końca br. wartość sprzedaży tych urządzeń osiągnie prawie 2,5 mld USD.

Stale rosnący popyt na komputery przenośne spowodował, że produkcja płaskich ekranów ciekłokrystalicznych w ciągu ostatnich dwóch lat sukcesywnie się zwiększa. Według badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Display Search, liczba płaskich ekranów LCD sprzedanych w 1998 r. wynosiła 1,3 mln. W ostatnim okresie ceny notebooków stały się bardziej przystępne, a ich sprzedaż znacznie wzrosła. Pociągnęło to także spadek cen wyświetlaczy ciekłokrystalicznych, w które producenci komputerów zaczęli wyposażać nawet tradycyjne desktopy.

Obecny rok cechowało tak duże zapotrzebowanie na te urządzenia, że większość producentów nie zdołała zaspokoić popytu rynkowego na płaskie ekrany. Przyczyniły się do tego także przestoje produkcyjne w fabrykach potentatów rynku LCD, spowodowane trzęsieniem ziemi na Tajwanie. Z danych zawartych w raporcie Display Search wynika jednak, że pomimo kłopotów z podażą płaskich monitorów, w 1999 r. sprzedanych będzie ponad 2 mln takich ekranów, co stanowi 40-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Więcej informacji: www.news.com


Zobacz również