Monitory Samsunga będą nas śledzić, aby dopasować reklamę

Wkrótce wejdą na rynek monitory Samsunga, które będą wyświetlały reklamy dopasowując w czasie rzeczywistym ich treść do odbiorcy.

Na polskim rynku zagoszczą ekrany SMART Samsunga z technologią Audience Measurement, które przeznaczone są do promocji różnych treści wizualnych w przestrzeni publicznej (tzw. forma promocji Digital Signage). W pełni skompletowany system korzysta z monitora (np. LFD; Large Format Display), systemu MagicInfo do zarządzania treścią oraz kamery posiadającej odpowiednie oprogramowanie i licencję.

Kamera (i towarzyszące jej oprogramowanie) monitoruje i rozpoznaje przechodzących koło ekranu ludzi z odległości 5 metrów. Zbiera przy tym takie dane jak płeć, liczba osób, które miały kontakt z treścią wyświetlaną na monitorze, czas trwania tego kontaktu. To zaś pozwala technologii Audience Measurement na dokładniejsze dopasowanie wyświetlanych treści do klientów. Np. w drogerii może szybko wyświetlić inną reklamę dedykowaną mężczyźnie – np. krem do golenia, a inną kobiecie – kosmetyki do makijażu.

Co z kwestiami związanymi z prawem autorskim i wykorzystywaniem wizerunku?

Samsung przekonuje, że system nie przechowuje informacji o użytkownikach.

Ile kosztuje?

Samsung nie podaje tej informacji. W opublikowanej przez niego informacji prasowej możemy jednak znaleźć następującą wypowiedź Pawła Zaworskiego (Business Development Manager w firmie Samsung):

"Technologie Audience Measurment istnieją już na rynku od kliku lat, jednak nie są powszechnie stosowane ze względu na bardzo wysokie koszty inwestycji. Mając to względzie firma Samsung zadbała o to by jej system był szeroko dostępny w przystępnej cenie."


Zobacz również