Moto Racer 3

Klasyk gatunku wirtualnych wyścigów motocyklowych powraca! Nad trzecią odsłoną cyklu Moto Racer pracuje zespół programistów z Delphine Software. Tym razem developerzy zaserwują nam nie tylko znacznie lepszą oprawę audio-wizualną, ale także zupełnie nowe tryby rozgrywki oraz nigdzie nie pokazywane dotąd trasy i maszyny.

Rok 1997 był przełomowym okresem w historii wirtualnych wyścigów motocyklowych. W tym czasie ukazał się Moto Racer, który wyznaczył nową jakość w swoim gatunku. To właśnie wtedy komputerowe rajdy jednośladów po raz pierwszy zostały ukazane w trójwymiarowej perspektywie. Gra odniosła spory sukces, podobnie zresztą, jak wydany 12 miesięcy później sequel.

Po upływie czterech lat od premiery pierwszej odsłony cyklu zapowiedziano jego część trzecią. Developingiem ponownie zajmują się ludzie z francuskiej firmy Delphine Software. Wprowadzenie gotowego produktu na rynek powierzono natomiast korporacji Electronic Arts. Na razie programiści skupiają się wyłącznie na edycji przeznaczonej dla komputerów klasy PC. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości pojawią się konwersje na inne platformy sprzętowe.

Moto Racer 3 zaoferuje nam przede wszystkim realistyczny model fizyczny, chociaż sam sposób jazdy ma być raczej uproszczony. Twórcy przygotowują dla nas aż pięć różnych trybów rozgrywki. Wśród nich oprócz znanych już opcji Speed i Motocross znajdą się jeszcze Trial, Traffic Freestyle oraz Supercross. Wynika z tego, że tym razem nie będziemy się ścigać wyłącznie na trasach crossowych i autostradach. Otrzymamy również możliwość pokonywania przeszkód, jazdy w natężonym ruchu miejskim itd. Ogółem zostanie zaimplementowanych 15 lokacji - wiernych wirtualnych odwzorowań rzeczywistych miejsc. Ujrzymy m.in. takie tory, jak japońską Suzukę, niemiecki Sachsenring i paryski Stade de France.

Przed rozpoczęciem wyścigu odwiedzimy garaż, w którym znajdą się aż 24 motocykle. Warto zauważyć, że ma istnieć możliwość dokonywania zmian zarówno w wyglądzie maszyny, jak i postaci kierowcy. Nie zabraknie także multiplayer’a, obsługującego połączenia w sieci lokalnej i Internecie.

Już po pierwszych zaprezentowanych zdjęciach i filmach doskonale widać, że charakterystyczną cechą gry jest wysokich lotów oprawa wizualna. Modele przestrzenne składają się z kilku tysięcy polygonów każdy, a środowisko wprost emanuje ogromną ilością drobnych detali. Opracowany od podstaw engine graficzny zaoferuje ponadto bogatą paletę rozdzielczości (od 800x600 do 1600x1200) i 32-bitową głębię kolorów. Rzecz jasna autorzy uaktywnią obsługę najnowocześniejszych sprzętowych dopalaczy 3D z GeForce 3 na czele.

Zważywszy na spore umiejętności i doświadczenie developerów z Delphine Software można śmiało powiedzieć, że Moto Racer 3 powtórzy sukces swoich poprzedników. Brak jakichkolwiek konkurencyjnych tytułów powinien jeszcze bardziej skoncentrować uwagę użytkowników na grze. Przekonamy się o tym jednak dopiero w listopadzie 2001 roku, gdyż właśnie wtedy na sklepowe półki powinna trafić pełna wersja Moto Racer 3.


Zobacz również