Muzyka w grach popularniejsza niż ta z radia

Jak się okazuje muzyka pojawiająca się w grach w dużo większym stopniu wpływa na sprzedaż utworów niż tradycyjne metody. Tak przynamniej twierdzi szef firmy Harmonix.

Radio, telewizja czy odtwarzacze mp3 wcale nie są teraz oczkiem w głowie branży muzycznej. Niektórym może wydać się to dziwne, ale powoli gry stają się ważniejszym rynkiem.

Nowe oblicze muzyki

Nowe oblicze muzyki

Szef Harmonix, Alex Rigopulos, w wywiadzie dla MCV, postanowił wyjaśnić ten trend. Jak się okazuje, gry po prostu w dużo większym stopniu wpływają na sprzedaż utworów. Dzieje się tak z bardzo prostego, ale też unikalnego dla gier powodu.

"Poznając dany utwór z gry, staje się on bliższy danej osobie niż gdyby ta go po prostu słuchała" powiedział Rigopulos. "Słuchanie muzyki grając jest niewiarygodnie silnym bodźcem, który w rezultacie powoduje dużo większą chęć kupienia danych utworów" - dodał.

Najlepszym dowodem na to mają być tytuły typu Rock Band oraz Guitar Hero, które spowodowały boom na reklamę i sprzedaż utworów poprzez gry komputerowe.


Zobacz również