NWN jako... pomoc naukowa!

Niecodzienne wydarzenie na University of Minnesota. Profesorowie tam wykładający postanowili w swoim programie edukacyjnym przeznaczonym dla początkujących dziennikarzy wykorzystać grę Neverwinter Nights!

Rozgrywka na początku mocno przypominała klasyczne NWN. Jak powiedziała dyrektor Institute for New Media Studies Nora Paul "Redaktor naczelny wyglądał jak ogr, bibliotekarz nosił zbroję płytową a wokół ziały dziury pełne lawy". Taki stan rzeczy szybko został zmieniony.

Projektant gry Matt Taylor przy współpracy z profesor Kathleen Hansen zmienili grafikę otoczenia w ten sposób, że teraz przypomina nowoczesne miasto. Nazwali je Harperville.

Studenci musieli nauczyć się wyszukiwać informacje w wirtualnym świecie. Fabuła krótkiej przygody jest prosta: w mieście wykoleił się pociąg przewożący toksyczny amoniak. Doszło do wycieku.

Zadaniem graczy jest zebrać jak najwięcej informacji dotyczących wydarzenia i stworzenie notatki dziennikarskiej. Do NPCy napotkanych podczas misji należą m.in. urzędnicy, bibliotekarz, a nawet były pracownik kolei, którego spotkać można w barze.

Aby bardziej urzeczywistnić rozgrywkę wprowadzono cztery możliwe sposoby rozwoju dialogu, odpowiadające czterem nastawieniom do rozmówcy: od nieśmiałego do pewnego siebie. W zależności od sposobu działania gracz uzyskuje różne informacje.

Nieco zabawnym jest fakt, że nie udało się dokonać poprawnej konfiguracji dla postaci, które miały tłoczyć się wokół wypadku. Tłum atakował gracza, gdy ten się do niego zbliżał.


Zobacz również