Na żywo, z hurtowni danych

Według badania przeprowadzonego przez specjalizującą się w informatyce firmę doradczą Cutter Consortium na grupie 142 firm amerykańskich, tylko w 11% z nich dane w hurtowniach danych odświeżane były w czasie rzeczywistym.

W 31% firm hurtownia danych dokonywała akwizycji nowych danych z systemów przedsiębiorstwa raz dziennie, a 19% - raz w tygodniu. Blisko jedna czwarta - 24% ankietowanych firm - dokonywała odświeżania danych raz w miesiącu.

Zdaniem autorów komentarza do tych wyników, szybką karierę powinno zatem zrobić aplikacje służące bieżącej aktualizacji danych. Podkreślają oni przy tym ponadto, że dostęp do najświeższych danych ma pełną wartość tylko wówczas, kiedy firma może analizować je w perspektywie dobrze udokumentowanych danych historycznych.

Według badania Cutter Consortium, firmy wykorzystują dostęp do aktualnych danych przede wszystkim do zdefiniowania najbardziej i najmniej cennych klientów, do zapobiegania oszustwom, poprawienia jakości obsługi klientów i analizowania łańcuch dostaw.

Podstawową przeszkodą w pozyskaniu funkcjonalności odświeżania danych w hurtowni w czasie rzeczywistym jest, jak wynika z badania, problem z integracją danych. Problem stanowi także, przy nienajlepszej sytuacji ekonomicznej, koszt adaptacji oraz jakość pozyskiwanych danych.


Zobacz również