Nagrody IGF Awards: główna nagroda i Przegląd Studencki

13 Festiwal Gier Niezależnych (Independent Game Festival - IDF) startuje razem z Game Developer Conference 2011. Pokazujemy Wam, które gry mają największe szanse w starciu m.in. o główną nagrodę Seumas McNally.

Seumas McNally Główna Nagroda

Amnesia: The Dark Descent

Z wszystkich nominowanych do nagród IGF, Amnesia: The Dark Descent jest grą wyglądającą niczym produkt jednego z dużych studiów deweloperskich. Produkcja ta podobna jest do często pomijanego Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth i niektórych niszowych horrorów survivalowych pochodzących z Japonii. Amnesia nie daje możliwości szarżowania na przeciwnika. Nie dostajemy tutaj olbrzymiego arsenału broni. Zamiast tego, jedyną szansą na przetrwanie jest trzymanie się z dala od niebezpieczeństw i zachowanie spokoju. To ostatnie jest praktycznie niemożliwe ze względu na to jak strasznym horrorem jest ta gra.

Desktop Dungeons

Ta gra jest czymś w rodzaju połączenia gier o eksploracji lochów w starym stylu oraz Sapera. Jeżeli brzmi to jak nieatrakcyjna kombinacja to prawdopodobnie nie próbowaliście grać w to grać. Ze swoją surową oprawą graficzną, utrzymaną w stylu 8-bitowych produkcji i spokojnym tempem, gra nie należy do tytułów, które urzekną Cię od pierwszej sekundy. Jeżeli jednak poświęcisz trochę czasu na zrozumienie mechaniki, Desktop Dungeons wciągnie Cię jak mało który tytuł. Sztuka polega na tym, aby zakodować sobie, że jest to gra logiczna. W żadnym wypadku nie RPG, na co mogłaby wskazywać prezentacja.

Minecraft

Minecraft jest grą typu sandbox (ang. piaskownica). Zostajesz umiejscowiony w losowo generowanym świecie, gdzie manipulujesz otoczeniem jak tylko możesz. Rąbiesz drewno, kopiesz, szukasz cennych minerałów, z których następnie korzystasz, by budować skomplikowane urządzenia. W zasadzie jedynym ograniczeniem staje się Twoja wyobraźnia, możesz zbudować co tylko chcesz jeżeli oczywiście starczy Ci cierpliwości. W wersji beta, w której aktualnie gra się znajduje, już przyniosła milionowe zyski twórcy - Markussowi "Notch" Perssonowi. Twierdzi on, że finalna wersja gry będzie bardziej nastawiona na osiąganie konkretnych celów.


Zobacz również