Najlepsze wakacje?

W przyszłym tygodniu zostanie uruchomiona oficjalna wersja wortalu Travelplanet.pl, prezentującego ofertę renomowanych firm turystycznych, działających na polskim rynku.

W przyszły poniedziałek, 25 maja, rusza pełna wersja nowego wortalu turystycznego Travelplanet.pl. Jednocześnie zniknie dostępna już teraz wersja testowa serwisu, która prezentuje obecnie ok. 40% jego możliwości docelowych. Serwis przedstawia oferty turystyczne czterech "touroperatorów": ScanHoliday, Ving, Neckermann i Eurocamp - baza danych zawiera ponad 50 tys. aktualnych ofert. Serwis oferuje ponadto przewodnik po najczęściej odwiedzanych przez Polaków krajach świata, wiele praktycznych porad turystycznych oraz możliwość zakupu biletów lotniczych.

Grupę docelową Travelplanet.pl stanowią osoby pracujące w wieku 21-40, mające do wydania na urlop kwotę minimum 1500 zł. Według przedstawicieli firmy w Polsce te kryteria spełnia ponad 2 mln internautów. Wszystkie oferty turystyczne można ze sobą porównywać wg wielu kryteriów. Przedstawiciele serwisu są przekonani, że tym, co przyciągnie internautów, okaże się codziennie aktualizowany dział Last Minute, zawierający obecnie kilkaset ofert, a w sezonie letnim będzie mógł pochwalić się kilkoma tysiącami wycieczek. Zdaniem prezesa firmy Travelplanet SA, Piotra Multana, dotąd nie było w polskim Internecie serwisu, który umożliwiałby zakup biletów lotniczych i porównanie ofert turystycznych najlepszych biur podróży.

MCI Management, wrocławski fundusz venture capital, zainwestował w projekt Travelplanet.pl 1,5 mln zł, z czego 500 tys. zł stanowi kapitał założycielski spółki Travelplanet. MCI jest także głównym udziałowcem spółki, mając w niej 91% udziałów. Travelplanet.pl zamierza osiągnąć minimalną rentowność pod koniec 2002 r.


Zobacz również