Najlepszy hosting dla MŚP w 2016 roku - analiza redakcji PCWorld

Szybkie dyski SSD, obsługa języka PHP 7 oraz optymalizacje pod WordPressa to tematy, które napędzały rozwój ofery hostingowej w ostatnich 12 miesiącach. Klienci stali się także bardziej wymagający i coraz częściej pytają o ochronę aplikacji za pomocą firewalla aplikacyjnego albo o zasady wykonywania kopii zapasowych.

Dynamiczne serwisy WWW, aplikacje webowe, e-sklepy i często odwiedzane blogi wymagają solidnego i szybkiego hostingu. Potrzeby te zdają się zauważać dostawcy, którzy coraz częściej oferują usługi hostingowe uruchamiane na serwerach wyposażonych w dyski półprzewodnikowe (SSD). Na taki krok zdecydowała się Kei.pl, która po udostępnieniu serwerów przeznaczonych do szybkich dysków SSD, wprowadziła analogiczny produkt do oferty hostingu współdzielonego. Dzisiaj klienci Kei.pl mają do wyboru dwa plany taryfowe: Hosting Start SSD z 30 GB przestrzeni na dyskach SSD za 16,67 zł netto miesięcznie (to cena promocyjna, regularna wynosi 33,33 zł, płatność roczna) oraz Hosting Start SSD z 40 GB w cenie 20,83 zł netto miesięcznie (cena regularna to 41,67 zł).

Z kolei home.pl wystartował z usługą WordPress Hosting SSD zaprojektowaną pod kątem projektów internetowych budowanych w na bazie WordPressa. Podstawową zmianą w stosunku do klasycznej oferty jest wykorzystanie dysków SSD, które skracają czas potrzebny na załadowanie strony i jej plików. Wpływ na wydajność serwera mają także wysokie parametry bezpieczeństwa dla konta użytkownika (czas użycia procesora, liczba jednoczesnych procesów) oraz obsługa PHP 5.6 wraz z modułem optymalizacyjnym Zend OPcache. Natywny mechanizm firewalla aplikacyjnego (Web Application Firewall) zabezpiecza serwer przed nieautoryzowanym dostępem.

Kiedy wybrać tradycyjny hosting na dyskach HDD, a kiedy warto skorzystać z szybszej opcji SSD?
Paweł Skarzyński, home.pl

Paweł Skarzyński, home.pl

W zastosowaniach serwerowych dyski SSD dopiero po 2013 roku zaczęły zdobywać popularność – głównie za sprawą spadających cen i rosnących pojemności. Serwerem działającym na dyskach SSD zainteresujmy się, jeśli prowadzimy serwis o dużej oglądalności (strona powinna ładować się krótkim czasie), prowadzimy portal sportowy (prezentacja wyników rozgrywek czy generowane w czasie rzeczywistym statystyki wymagają wydajności od bazy danych), nie potrzebujemy dużej ilości miejsca na dane (statystycznie strona firmowa to ok. 50 MB), mamy zasobniejszy portfel (koszt 1 GB na SSD jest, niestety, nadal wysoki).

Z kolei wybierzmy serwer działający na bazie tradycyjnych dysków talerzowych, jeśli archiwizujemy duże ilości danych (backup stron www, backup komputerów lokalnych), planujemy utrzymywać wiele serwisów (1 GB dla 1 strony to aż nadto, ale przy kilku serwisach może być ciasno), potrzebujemy wielu skrzynek e-mail (serwer to także poczta, i to właśnie ona potrafi zajmować dużo przestrzeni) i na koniec – cena jest dla nas ważna.

Podsumowując: w 90% przypadków idealnie sprawdzi się hosting HDD. Strony firmowe, blogi, portale branżowe czy e-sklepy działają właśnie na bazie takich rozwiązań. Hostingiem SSD zainteresują się natomiast profesjonaliści potrzebujący wyższej wydajności, którzy ze swoich portali i aplikacji webowych będą chcieli wycisnąć ostatnie soki.

Co na to konkurencja? Domena.pl zainstalowała w swoim centrum danych nową macierz bazodanową, zbudowaną na bazie szybkich dysków SSD oraz konfigurację RAID10, która wydatnie zwiększa wydajność systemu dyskowego. Wszystkie nowo zakładane bazy MySQL, niezależnie od rodzaju wykupionego pakietu hostingowego, umieszczane są właśnie w tej nowej macierzy SSD. Podobnych zmian doczekał się hosting w nazwa.pl. Firma ta dysponuje nowym, wydajnym środowiskiem baz danych na dyskach SSD i silniku MariaDB (odgałęzienie MySQL). Wszystko to z myślą o klientach.

Mikro i małe firmy w internecie 2015 – raport nazwa.pl

Firmowa strona WWW to standard funkcjonowania firmy na rynku (70%) i narzędzie ułatwiające kontakt (65%) – wynika z raportu „Mikro i małe firmy w internecie 2015” przygotowanego przez nazwa.pl. Zdaniem 63% ankietowanych serwis internetowy zwiększa wiarygodność firmy, jest narzędziem pozwalającym pozyskiwać klientów (54%) oraz osiągać większe zyski (36%). Jednocześnie ponad 20% spośród wszystkich ankietowanych nie ma strony WWW, tłumacząc to brakiem czasu (50%) oraz zbyt wysokim kosztem przygotowania takiej wizytówki (37%).

Oferta hostingowa

W klasycznej ofercie hostingu kupujemy przestrzeń dyskową, którą dzielimy między stronę WWW, konta FTP i pocztę elektroniczną. W cenie ok. 600 zł netto otrzymamy od 100 do300 GB przestrzeni, w której utworzymy serwis WWW albo podzielimy na przykład na 25 skrzynek e-mail po 4 GB każda. Opłata za serwer wnoszona jest z góry za rok, choć na przykład AZ.pl stosuje tutaj bardziej elastyczną politykę i pozwala płacić za serwer w okresach miesięcznych albo za 5 lat jednorazowo (duży rabat).

Nieco inaczej skonstruowana jest oferta zenbox.pl. Tutaj płacisz za liczbę unikalnych użytkowników, którzy w ciągu miesiąca odwiedzą twoją stronę internetową. Ten unikalny model rozliczeń dotychczas nie został przez nikogo powielony, choć jak można dostrzec, cieszy się wyraźnym zainteresowaniem klientów, którzy chcą płacić za rzeczywisty ruch na serwerze, bez przepłacania za niewykorzystane zasoby. Najbardziej popularny plan zenbox 5k, z którego korzysta znacząca większość klientów MŚP, kosztuje 15 zł miesięcznie lub 150 zł rocznie brutto! W cenie usługi zawarto nielimitowany dysk i transfer, możliwość założenia dowolnej liczby baz danych oraz kont e-mail, choć rozmiar pojedynczej skrzynki nie może przekroczyć 5 GB. Ale uwaga: firmy, które potrzebują dodatkowej przestrzeni na e-mail, mogą dokupić jeden z trzech dodatków do konta: „Duża poczta” – 100 GB na skrzynki e-mail za 200 zł brutto, „Wielka poczta” – 200 GB za 350 zł brutto lub „Ogromna poczta” – 500 GB za 750 zł brutto. Wydaje się, że to najlepsza oferta na rynku.

Najważniejsze zmiany w ofercie hostingowej Kylos to oprócz wspomnianego już PHP 7 wprowadzenie obsługi repozytoriów GIT oraz wsparcie dla mechanizmu Server Name Indication (SNI). Chodzi o to, aby z wykorzystaniem jednego adresu IP i jednego portu można było instalować wiele certyfikatów cyfrowych w różnych domenach do zabezpieczenia formularzy czy koszyka w sklepie internetowym, na forum lub blogu. Funkcje SNI dostępne są również dla klientów Kei.pl.

Panel klienta w Kylos umożliwia zarządzanie domenami, konfiguracją WWW i poczty elektronicznej, bazami danych oraz plikami.

Panel klienta w Kylos umożliwia zarządzanie domenami, konfiguracją WWW i poczty elektronicznej, bazami danych oraz plikami.

Certyfikat SSL staje się obowiązkowym elementem na każdej witrynie WWW i w sklepie internetowym. Dlatego też nazwa.pl dodaje do hostingu bezpłatne certyfikaty SSL ważne przez rok. Kupując plan Active Pro, otrzymasz za darmo certyfikat nazwaSSL, a zamawiając Active Max certyfikat nazwaSSL Pro.

Z kolei nową funkcjonalnością w home.pl jest narzędzie WebFTP, które pozwala na zarządzanie plikami na serwerze FTP poprzez przeglądarkę. Aplikacja umożliwia przesyłanie, kopiowanie, przenoszenie czy usuwanie plików folderów i archiwów danych bezpośrednio z okna przeglądarki, bez korzystania ze specjalnego klienta FTP. Analogiczne narzędzie znajdziemy w AZ.pl, Kylos, 1&1, OVH.pl, nazwa.pl i zenbox.pl.

1&1 i OVH.pl bezsprzecznie oferują najwięcej usług dodatkowych, z których większość wliczonych jest w cenę pakietu hostingowego, a więc wydatnie podnosi wartość usługi, którą kupujemy. W 1&1 utrzymanie domeny z końcówką .pl zawarte jest w cenie hostingu (plany Basic, Unlimited, Unlimited Plus) tak długo, jak opłacasz abonament. To chyba jedyna taka oferta na rynku. A ponadto w planie 1&1 Unlimited otrzymasz usługi 1&1 CDN, wspomniany już 1&1 SiteLock Basic, georedundancji, narzędzia 1&1 WebApps i 1&1 SiteAnalytics oraz program do tworzenia stron internetowych NetObjects Fusion 2015 – 1&1 Edition. W pakiecie Unlimited gwarantowaną wydajność dla projektów wymagających dużych zasobów ustalono na 1,2 GB pamięci RAM. Minusem jest niezbyt duży rozmiar pojedynczej skrzynki e-mail ustalony tutaj na 2 GB.

Menedżer plików w panelu klienta zenbox.pl umożliwia wygodne zarządzanie folderami i plikami zapisanymi na serwerze.

Menedżer plików w panelu klienta zenbox.pl umożliwia wygodne zarządzanie folderami i plikami zapisanymi na serwerze.

Z kolei plany Performance w ofercie OVH.pl objęte są gwarancją zasobów i z powodzeniem mogą być wykorzystane do hostowania wielu stron. W cenie 500 GB przestrzeni dyskowej na WWW jest możliwość założenia 1000 kont e-mail o rozmiarze 5 GB każde oraz brak limitów transferu. Do wyboru kilka konfiguracji sprzętowych z przeznaczonymi zasobami od 1 do 4 rdzeni procesora oraz od 2 do 8 GB pamięci operacyjnej RAM. Mocną stroną tej oferty jest możliwość założenia kilku baz danych o różnej wydajności – 3 baz SQL Perso o rozmiarze do 800 MB każda, 1 bazy SQL Pro o rozmiarze do 4 GB lub skorzystanie z kierowanego Prywatnego Serwera SQL z pamięcią 128 MB bez limitu jednoczesnych połaczeń do bazy. Wśród dodatków warto zwrócić uwagę na moduł ionCube dla PHP, narzędzia do monitoringu serwera SQL oraz funkcje geolokalizacji IP.

Ostatnie miesiące przyniosły także zmiany w ofercie domenowej w zenbox.pl. Firma została partnerem NASK i wdrożyła pełną obsługę domen z możliwością rejestracji i przedłużania nazw w pokaźnej liczbie końcówek – krajowych, globalnych i nowych najwyższego poziomu, takich jak: .xzy, .pro czy .mobi. Godne odnotowania są niższe niż u największej konkurencji ceny odnowień. Za przedłużenie nazwy z końcówką .pl zapłacimy tutaj 79,95 zł (zenbox.pl posługuje się cenami brutto) i 60,27 zł za odnowienie domeny europejskiej. Na dodatkowe zniżki mogą liczyć posiadacze większej liczby zarejestrowanych domen. Klienci mogą zablokować operacje na domenie, tak aby były one możliwe dopiero po wcześnijeszym kontakcie z biurem obsługi klienta.

Hosting dla MŚP – edycja 2016

Wzorem poprzednich lat staramy się śledzić zmiany w ofercie hostingowej skierowanej dla małych i średnich firm potrzebujących miejsca na stronę WWW i pocztę elektroniczną we własnej domenie. Tegoroczna edycja przeglądu obejmuje 11 planów hostingu współdzielonego oferowanych przez dziewięciu najważniejszych dostawców na polskim rynku: Kei.pl, home.pl, nazwa.pl, Kylos.pl, Domena.pl, 1&1, zenbox.pl, OVH.pl oraz AZ.pl. Oferty te zgrupowano w dwóch kategoriach – klasyczny hosting w cenie do 600 zł netto rocznie oraz wysoka wydajność obejmujący plany oferowane na bazie kierowanych zasobów, szybkich dysków SSD czy chmury.

PHP 7 i CDN

Hitem ostatnich miesięcy okazał się PHP 7 – najnowsza odsłona najpopularniejszego chyba języka tworzenia dynamicznych aplikacji webowych (PHP 6 nie zostało nigdy wydane). Z perspektywy czasu można powiedzieć, że dostawcy hostingu prześcigali się, kto pierwszy wdroży obsługę PHP 7 na swoich serwerach. Wielu z nich, choćby zenbox.pl, udostępniło tę opcję, zanim jeszcze PHP 7 został oficjalnie wydany. O co tyle hałasu? PHP 7 jest wyraźnie szybszy i zużywa mniej pamięci. A zatem wydajność. W tej wersji języka wprowadzono kilka nowych opertorów w tym „??” oraz „<=>” czy też możliwość użycia typów skalarnych w typowaniu argumentów funkcji.

Panel klienta zenbox.pl i charakterystyczny przycisk Panic button, który umożliwia każdemu klientowi bezpośredni kontakt z zarządem firmy.

Panel klienta zenbox.pl i charakterystyczny przycisk Panic button, który umożliwia każdemu klientowi bezpośredni kontakt z zarządem firmy.

Na szybkie wprowadzenie PHP 7 zdecydowała się już zauważalna liczba dostawców hostingu (patrz tabela), choć sam proces migracji warto samodzielnie dokładnie rozważyć i zaplanować. Nazwa.pl zamierza udostępnić PHP 7 na swoich serwerach do końca drugiego kwartału tego roku. Wiadomo już, że w tej wersji PHP poprawnie działa duża liczba popularnych aplikacji webowych (w tym WordPress 4.4) oraz modułów do serwera, np. memcached. Problemy mogą pojawić się w przypadku wtyczek dodatków czy aplikacji pisanych na indywidualne zamówienie klienta. Dlatego też dostawcy hostingu pozostawili możliwość korzystania ze starszej wersji interpretera tego języka. Dla przykładu, klienci Kylos mogą wybierać spośród wersji PHP 5.3, 5.4, 5.5, 5.6 oraz 7.0.

Zostańmy jeszcze chwilę przy PHP i kwestiach wydajności. Wśród ostatnich nowości w Kei.pl nie można przeoczyć dwóch ważnych zmian w panelu administracyjnym. Pierwsza to długo wyczekiwana przez klientów możliwość samodzielnego ustawienia wersji PHP dla konkretnej domeny. W Kei.pl funkcja ta nazywa się MultiPHP i pozwala uruchamiać serwisy i aplikacje na różnych wersjach PHP. Druga opcja to możliwość podłączenia domeny do rozproszonego systemu dostarczania treści CloudFlare CDN. Content Delivery Network (CDN) to usługa, która poprawia dostępność oraz szybkość wczytywania się stron internetowych. Statyczne treści strony, takie jak jak: obrazy, skrypty CSS i JavaScript czy pliki, rozmieszczane są w wielu centrach danych, aby można było je dostarczyć użytkownikom z najbliższej im geograficznie lokalizacji. Dla przykładu, gdy twoją witrynę odwiedzają internauci z Paryża, statyczne treści strony zostaną im dostarczone z centrum danych mieszczącego się we Francji.

Klienci Kei.pl mogą samodzielnie wybrać w panelu klienta wersję środowiska PHP dla domeny.

Klienci Kei.pl mogą samodzielnie wybrać w panelu klienta wersję środowiska PHP dla domeny.

Poczta elektroniczna

Solidną garść nowości i udoskonaleń w poczcie elektronicznej wprowadził Agnat, operator hostingu pod marką domena.pl. Oprócz aktualizacji pod kątem stabilności oraz odświeżonego, w pełni responsywnego (RDW) panelu mobilnej poczty klienci firmy mogą korzystać z nowych profili antyspamowych oraz usługi archiwum dla poczty odbieranej i wysyłanej. Administrator może zdefiniować reguły (profile) ochrony przed spamem i stosować je dla różnych grup użytkowników. Dla przykładu, dział księgowy warto objąć restrykcyjną polityką antyspamową, podczas gdy w przypadku pracowników handlu reguły filtrowania powinny być bardziej liberalne, choćby po to, aby nie przegapić żadnego zamówienia od klienta.

Archiwum pocztowe pozwala zdefiniować reguły archiwizacji poczty dla pracowników. To usługa znana przede wszystkim z systemów klasy korporacyjnej, z której teraz mogą korzystać także klienci hostingu domena.pl. Archiwizowana jest poczta przychodząca i wychodząca, a użytkownicy nie mają wpływu na zawartość archiwum. Oznacza to, że nawet w przypadku skasowania wiadomości ze skrzynki pocztowej przez pracownika jego korespondencja pozostaje zabezpieczona w archiwum.

Wśród nowości poczty w home.pl warto wymienić odświeżony, responsywny panel dostosowany do urządzeń mobilnych oraz nowy przycisk Oznacz jako SPAM, który pomaga w doskonaleniu mechanizmów antyspamowych. Z kolei dla usługi poczty biznesowej Cloud Email Xchange (to opcja dodatkowo płatna) wprowadzono możliwość edycji dokumentów pakietu Microsoft Office (Word i Excel).

Nowoczesny i responsywny webowy program pocztowy home.pl wygląda i działa równie dobrze na komputerze, tablecie i smartfonie.

Nowoczesny i responsywny webowy program pocztowy home.pl wygląda i działa równie dobrze na komputerze, tablecie i smartfonie.

Bezpieczeństwo na 1. miejscu

Firewall aplikacyjny to zestaw stale aktualizowanych reguł bezpieczeństwa, który na podstawie analizy zapytań do serwera próbuje wykrywać i blokować ataki na strony i aplikacje użytkowników. To nowość w ofercie wielu dostawców hostingu, w tym w home.pl i zenbox.pl, którzy oprócz zabezpieczania swoich serwerów stawiają także na ochronę stron klientów. Zenbox.pl chwali się, że zaledwie w ciągu pierwszych 10 godzin po wdrożeniu (wówczas tylko na dwóch serwerach) firewall aplikacyjny udaremnił ponad milion ataków na strony i aplikacje użytkowników. Dzisiaj ochroną przed atakami zabezpieczone są wszystkie serwery zenbox.pl. Ich firewall aplikacyjny korzysta z kilku źródeł danych, w tym komercyjnych regułek AtomiCorp, dzięki czemu można było udaremnić choćby wiele ataków korzystających z krytycznych luk wykrytych ostatnio w Joomli. Wymieniony tutaj zenbox.pl wdrożył także nowe mechanizmy antyspamowe oparte na rozwiązaniach SpamExperts.com – jeden z najlepszych na rynku systemów do walki ze spamem dla firm hostingowych.

W zakresie ochrony stron klientów home.pl nawiązał współpracę z firmą SiteLock oferującą aplikację o tej samej nazwie, która w nieinwazyjny sposób skanuje strony internetowe, próbując odnaleźć luki w ich zabezpieczeniach. Oferta home.pl obejmuje trzy warianty usługi: Basic Scan, Professional Scan, Premium Scan, różniące się liczbą skanowanych podstron w cenie od 4,92 zł netto miesięcznie. W dwóch wyższych pakietach SiteLock potrafi nawet usunąć złośliwe oprogramowanie, które atakujący zainstalował na stronie WWW. Usługa SiteLock znajduje się także w ofercie 1&1 i w wariancie Basic jest wliczona w cenę pakietów hostingowych Unlimited oraz Unlimited Plus.

Osoby dbające o bezpieczeństwo powinny zainteresować się dwuetapowym logowaniem do panelu klienta w Kei.pl. Standardowy proces logowania wymaga podania zaledwie nazwy użytkownika i hasła. To oznacza, że każdy, kto pozna te poświadczenia, będzie mógł dostać się do środka, zmienić konfigurację usług, a nawet skasować dane na serwerze. Mechanizm dwuetapowego uwierzytelniania w Kei.pl wprowadza dodatkową warstwę zabezpieczeń w postaci jednorazowego kodu wysłanego na telefon użytkownika. Aby dostać się do panelu klienta w Kei.pl, należy po pierwsze zalogować się za pomocą nazwy i hasła, a następnie przepisać do formularza kod wyświetlony w aplikacji zainstalowanej na telefonie.

Jeśli chodzi o kopie bezpieczeństwa czołowi dostawcy robią je raz na dobę i przechowują trzy, a niektórzy siedem dni. Na tym tle wyróżnia się zenbox.pl, który robi backup co sześć godzin, a więc cztery razy dziennie, i trzyma go na swoich serwerach przez tydzień, oraz OVH.pl, gdzie dysponujesz trzema codziennymi migawkami serwera (snapshotami) i trzema cotygodniowymi migawkami, które zabezpieczają cię przez błędami w konfiguracji, czy też przypadkowym skasowaniem danych.

Usługi Premium

Najważniejszą nowością ostatnich miesięcy w ofercie hostingowej nazwa.pl jest Wizytówka Internetowa. Usługa ta pozwala założyć stronę w mniej niż minutę, korzystając przy tym z 18 szablonów do wyboru. Każdy z nich został wykonany w technologii RWD, dzięki czemu firmowa strona będzie wyświetlać się równie dobrze na komputerze oraz w urządzeniach mobilnych. Domeny zamówione razem z Wizytówką zostaną automatycznie skonfigurowane i przekierowane na serwerze. A ponadto szybko dodasz odnośniki do firmowych kont w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Google+, YouTube i LinkedIn, w każdej chwili możesz zmienić szablon wyglądu oraz dodać mapę Google. W cenie usługi zawarto 25 kont e-mail o łącznej powierzchni 50 GB.

Nazwa.pl nawiązała współpracę z serwisem Cloudmonit.pl, który pozwala na monitorowanie dostępności usług sieciowych. Dzięki Cloudmonit.pl klienci mogą stale śledzić, czy ich usługa hostingowa działa niezawodnie, a strona internetowa jest widoczna dla klientów. Do każdego opłaconego serwera klienci nazwa.pl otrzymują 150 lub 250 punktów (o wartości ok. 45 zł i 75 zł) do wykorzystania na usługi monitoringu.

System do zarządzania rezerwacjami i wizytami to nowa aplikacja home.pl, która umożliwia klientom łatwo i szybko umówić i rezerwować wizytę w gabinecie lekarskim, u fryzjera, w salonie kosmetycznym, w kancelarii prawnej, w pensjonacie… No właśnie, tutaj lista zastosowań jest otwarta. Najważniejsze funkcje systemu rezerwacji to kalendarz z wyszukiwarką wolnych terminów, moduł ustawiania dni i godzin wolnych od pracy, moduł recepcji oraz mechanizmy automatycznego przypominania i odwoływania wizyt. Usługa dostępna jest w trzech wariantach: Basic, Premium oraz Unlimited, w cenie od 12 zł netto miesięcznie w abonamencie rocznym.

Na koniec dwa zdania na temat wsparcia technicznego. Do niedawna usługa pomocy Premium w home.pl zawarta była w cenie wyższych pakietów hostingowych. Teraz klientom przyjdzie za nią zapłacić 99 zł netto rocznie, choć obecni posiadacze tychże planów mogą korzystać ze wsparcia Premium do końca okresu rozliczeniowego za darmo. Pomoc Premium to krótszy czas oczekiwania na infolinii oraz szybsze odpowiedzi na e-maile. Do tego wyznaczony opiekun hostingu, czat techniczny (niektórzy preferują rozmowę tekstową) oraz opcje połączeń przez zdalny pulpit (remote hand). Posiadacze pomocy Premium korzystają również z 50-proc. zniżki na Profesjonalne Usługi IT, w których ramach administratorzy home.pl mogą wykonać konfigurację usług za klienta.

Widok podsumowania w panel administratora home.pl gromadzi informacje o zamówionych usługach hostingowych i poziomie ich wykorzystania.

Widok podsumowania w panel administratora home.pl gromadzi informacje o zamówionych usługach hostingowych i poziomie ich wykorzystania.

Dla przeciwwagi zenbox.pl oferuje wyłącznie kontakt przez e-mail, choć mnisi Zen (tak nazywa się adminów w tej firmie) szybko, bo nawet w kilka minut, reagują na zgłoszenia klientów. Kilka zmian doczekał się formularz zgłoszenia serwisowego, który teraz pozwala wygodnie dodawać zrzuty ekranu np. z panelu klienta oraz załączniki. Nowością jest czerwony przycisk Panic button, który umożliwia każdemu klientowi bezpośredni kontakt z zarządem firmy. Przyda się choćby wtedy, gdy będziemy niezawodoleni z usług lub zechcemy zgłosić uwagi lub sugestie na temat działania hostingu w zenbox.pl.

Wyróżnienia redakcji

Wśród wszystkich przetestowanych hostingów redakcja PCWorld wyłoniła trzy firmy, których oferty szczególnie wyróżniają się w stosunku do konkurencji.

Poniżej przedstawiamy nagrodzone firmy wraz z uzasadnieniem naszego wyboru.

Wybór redakcji

zenbox 5k + wielka poczta (200GB)

Za wysokie parametry hostingu, konkurencyjną cenę i unikalne podejście do rozliczenia za unikalnych użytkowników oraz możliwość zamówienia dodatkowej przestrzeni na pocztę.

Wybór redakcji

Kei.pl Hosting Pro SSD 40 GB

Za szybki hosting SSD w atrakcyjnej cenie, funkcjonalny panel WebAS oraz dodatkowe opcje serwera takie jak MultiPHP i SNI dla certyfikatów cyfrowych.

Wybór redakcji

home.pl Business Cloud Server

Za ofertę doskonale skrojoną do potrzeb MŚP, wiele kanałów pomocy technicznej, bogate opcje poczty elektronicznej (m.in. multipoczta) oraz backup zarządzalny przez FTP i SSH.


Zobacz również