Następca DirectX w wersji 0.99

WGF - tak będzie się nazywał następca DirectX. Grupa programistów Microsoftu odpowiedzialna za ten projekt opracowała juz wersje 0.99 tego interfejsu.

Nazwa DirectX zniknie z użycia, a jej miejsce zajmie WGF czyli Windows Graphic Foundation. Interfejs ten ma łączyć w sobie dotychczas rozdzielone części - Direct Draw odpowiedzialne do tej pory głównie za grafikę 2D oraz Direct 3D służące do generowania grafiki trójwymiarowej. W efekcie nowy produkt ma gwarantować lepszą wydajność podsystemu graficznego, który będzie alokował zasoby systemowe w zależności od chwilowego zapotrzebowania na moc obliczeniową. Dodatkowo graficzny interfejs użytkownika prezentowany w trybie dwuwymiarowym zyska kilka specjalnych funkcji, które mają uatrakcyjnić jego wygląd.

Najprawdopodobniej pełną wersję WGF zobaczymy dopiero wraz z pojawieniem się na rynku nowego systemu operacyjnego Microsoftu - Longhorna. Wtedy też należy oczekiwać kart graficznych, które będą w pełni kompatybilne z tą wersją oprogramowania. Układy te mają obsługiwać Pixel i Vertex Shader w wersji 4.0, który będzie wspierany właśnie przez interfejs WGF.


Zobacz również