National Geographic wchodzi na rynek gier

National Geographic, znany głównie ze swojego kanału telewizyjnego oraz magazynu przyrodniczego poinformował, że zamierza wejść na rynek gier wideo. Zamierza on wejść we współpracę z producentami gier udostępniając im swoje materiały. Miałyby być one wykorzystywane w produktach przeznaczonych na pecety, konsole i urządzenia mobilne.

Paul Levine, który stanął na czele zespołu odpowiedzialnego za ten projekt stwierdził, że National Geographic jest świetnie przygotowany do takiej współpracy. Posiada on w swoich zbiorach szereg materiałów, które z powodzeniem będą mogły być wykorzystane w grach wideo.

Pierwszym efektem współpracy ma być "Herod's Lost Tomb", program przeznaczony na komputery i telefony iPhone. Będzie to prosta gra oparta o artykuł z grudniowego wydania National Geographic i programu telewizyjnego o królu Herodzie.

We współpracy wezmą również udział takie firmy jak Manco Bandai Games America oraz dział rozrywki od Sony, którzy zajmą się wydawaniem i dystrybucją gier pod swoją marką. W ofercie znajdą się produktu dla takich konsol jak Wii, PlayStation 3 i Nintendo DS.

Pierwszą pozycją Manco Bandai jest gra "National Geographic: Panda" przeznaczona na konsolę Nintendo DS. Ma być ona podobna do gry "Nintendodogs", w której celem użytkownika będzie opieka nad domowym zwierzakiem.


Zobacz również