Netia wycofuje się z rynku hostingu

Netia nie będzie świadczyć usług hostingowych i skoncentruje się na usługach głosowych i internetowych. Dotychczasowych klientów hostingu przejmie Ogicom.

Z końcem czerwca 2010 r. firma Ogicom przejęła działalność hostingową prowadzoną przez Netię. Jak wyjaśnia Artur Dominiak, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania Produktami w Netii: - Naszym priorytetem jest świadczenie i rozwój wysokiej jakości usług głosowych i internetowych, a zatem sztandarowych produktów firmy. Stąd decyzja o przekazaniu interesów klientów korzystających z hostingu pod opiekę firmy Ogicom posiadającej wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu tego typu rozwiązań.

Współpraca oznacza migrację do Ogicom ok. 15 tysięcy klientów Netii korzystających do tej pory z usług hostingowych tego operatora. Oznacza to skokowy wzrost ilości klientów: dotąd Ogicom obsługiwał 20 tys. firm i użytkowników. Krzysztof Szyszka, prezes spółki twierdzi jednak, że firma jest przygotowana na prawie dwukrotne zwiększenie liczby klientów. Ogicom przeprowadził już ok. 20 takich operacji. Obie firmy przygotowywały się do procesu przez ponad pół roku.

Co w praktyce oznaczają wprowadzane zmiany? Klienci Netii zyskają nowego dostawcę usług a poza szczególnymi wypadkami cena zostanie zachowana na identycznym poziomie. Korzyściami dodatkowymi będzie dostęp do indywidualnego doradcy, który zostanie przypisany każdemu z nowych klientów oraz większa kompleksowość usług, jeżeli chodzi o produkty pomagające w skutecznym rozwoju biznesu w sieci. Należą do nich m.in.: strony i sklepy internetowe, pozycjonowanie czy backup danych online. Data Center Ogicomu znajduje się w Poznaniu.

Migracja odbywać się będzie małymi partiami przy pomocy dedykowanego łącza zapewnionego przez Netię. Wszelkie działania wsparte zostaną kampanią informacyjną w mediach i za pośrednictwem infolinii obu partnerów. Ogicom przygotował dodatkowo filmy instruktażowe dla nowych klientów, które ułatwią zapoznanie się ze wszystkimi zmianami.


Zobacz również