NeverDead - demony, piekło i urwana noga

Wskakujemy w świat demonów i trupów NeverDead. Na ten nietuzinkowy thriller od Konami i Rebellion przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.

O czym mowa? Mówimy o NeverDead, thrillerze akcji traktującym o polowaniu na demony, który ukaże się na PlayStation 3 oraz Xbox 360. Zobaczymy tutaj nieśmiertelnego bohatera, dla którego rozczłonkowanie ciał jest chlebem powszednim. Będziemy również świadkami ciekawego połączenia wschodniego i zachodniego sposobu projektowania gier wideo.

Co wiedzieliśmy? Wiedzieliśmy bardzo niewiele o NeverDead. Widzieliśmy trailer z E3, który dał nam jako taki obraz, czego można się spodziewać po postaciach. Nie wiedzieliśmy kompletnie jak zaprezentuje się sam gameplay. Pomimo że nie mieliśmy okazji pograć to po pokazie, który odbył się w Oxfordzie w Anglii, mniej więcej wiemy czego można się po grze spodziewać.

Czego się dowiedzieliśmy?

NeverDead jest grą kontrastów: pomiędzy wschodnim i zachodnim sposobem projektowania gier, pomiędzy fantastycznymi kreaturami a realistycznym środowiskiem, jak również pomiędzy dwoma głównymi bohaterami.

Postacią kierowaną przez gracza w NeverDead jest Bryce, łowca demonów o posiwiałych skroniach. Wyposażony on jest w skórzaną kurtkę, która wygląda jakby odbyła podróż do piekła i z powrotem (i prawdopodobnie taka wyprawa miała właśnie miejsce). Lata nie okazały się być życzliwymi dla Bryce'a, a było ich sporo.

Stąpa on po naszej planecie od przeszło 500 lat, zatem nawet całkiem nieźle się trzyma. Po przegranej bitwie przeciwko Królowi Demonów, nasz bohater został przeklęty - dano mu demoniczne prawe oko oraz nieśmiertelność. Upływający czas zmienił Bryce'a z idealisty w sarkastycznego cynika. Większość wspomnień Bryce'a zostanie nam przedstawiona na zasadzie retrospekcji. Jak zapowiadają autorzy, historia NeverDead będzie "poważna z elementami humorystycznymi".

Bryce'owi przez większość czasu w grze towarzyszyć będzie bohaterka NPC - Arcadia. Jest to reprezentantka tajnej rządowej organizacji zajmującej się zwalczaniem demonów, organizacji oddanej ochronie ludzkości. Arcadia jest śmiertelniczką, jednak jej sztuczna inteligencja pozwala jej zająć się sobą.

Wiele łamigłówek w NeverDead będzie wymagało od nas wyczyszczenia dla niej drogi, by mogła na powrót dołączyć do naszego bohatera. Za jej projekt odpowiedzialny był Shinta Nojiri, który jak sam powiedział "nie lubi dziewczyn w grach zachodnich" - nie dlatego, że za nimi nie przepada, bo "gry to męska rzecz" (oczywiście nieprawda) - po prostu nie znosił tego, w jaki sposób bohaterki były projektowane. Arcadia została stworzona tak, by podobała się graczom przyzwyczajonym do wschodnich jak i zachodnich produkcji.

Kluczowym konceptem NeverDead są "walki w sytuacjach krytycznych". Przykładami tego typu starć są walka na torach kolejowych czy autostradzie w godzinach szczytu, walka w płonących piekielnych lokacjach czy choćby bitwa w samym centrum huraganu zawierająca masę skakania pomiędzy budynkami. Zadaniem gracza będzie pomoc Bryce'owi w wykorzystaniu tych niespotykanych sytuacji na jego korzyść.

NeverDead

NeverDead

Najbardziej oryginalną umiejętnością Bryce'a jest rozczłonkowanie się. Jest to dużo bardziej przydatne niż brzmi - Bryce zachowuje kontrolę nad swoimi kończynami, gdy nie są one ze sobą połączone. Może zatem pokusić się o kreatywne ich wykorzystanie. Na przykład, może rzucić swoją głowę w miejsce, które jest niedostępne w żaden inny sposób, po czym "odrosnąć" w owej lokacji.

Może również wykorzystać swoje kończyny, w celu wywabienia ukrytych wrogów. Ulepszanie umiejętności Bryce'a za zdobyte doświadczenie pozwala na stosowanie coraz bardziej kreatywnych sposobów rozwiązania zagadek czy kwestii przeciwników. Przykładowo, w NeverDead można odblokować umiejętność zdetonowania jednej ze swoich kończyn po odczepieniu jej od ciała - coś, co wygląda jakby nieco przeczyło logice i fizyce ale przecież postać, która sama siebie rozczłonkowuje również przeczy wielu rzeczom, do których jesteśmy przyzwyczajeni.


Zobacz również